POLITIK

Szerző Ripost

1 hónapja

Karácsony a káosz karmestere. Szívből gyűlöli az autósokat?

Nem fogy ki a közlekedést bénító ötletekből a főpolgármester.

Szerző Ripost

A főpolgármester hatástanulmányok nélkül, egyedi döntés alapján zárná le a pesti rakpartot az autósok elől és tiltaná ki a kocsikat a Lánchídról is. Sokak szerint szívből gyűlöli az autósokat.

Egyre nagyobb a felháborodás az autósok körében. Hurrikánszerű vihart kavart Karácsony Gergely május 15-ei Facebook-bejegyzése, amelyben a pesti alsó rakpart autók előli lezárását próbálta egy közvélemény-kutatással indokolni. Később bejelentette, hogy a Lánchídról is kitiltaná a kocsikat - összegezte a Metropol.

A főpolgármester a Medián 1000 fős felmérésére hivatkozva azt írta, hogy többen támogatják a rakpart gyalogos fejlesztését, mint ahányan visszaadnák azt az autóforgalomnak (49:43 százalékos arányban). Hozzátette, hogy a válaszadók 17 százaléka teljesen autómentes rakpartot szeretne - csakhogy a 49 százalék úgy jött ki, hogy a főpolgármester nagyvonalúan hozzácsapta a teljes lezárást szorgalmazókhoz azokat, akik csupán azt helyeselték, ha egy szakaszt átadnának a gyalogosoknak.

Karácsony Gergely a jelek szerint nem tudja, hogy a rakparti közlekedés legfőbb célja, hogy tehermentesítse a dugókkal sújtott budapesti közlekedést, melyeknek nagy részét már ő okozta a rendkívül átgondolatlan módon kialakított biciklisávokkal és a parkolóhelyigények figyelmen kívül hagyásával.

Mozgássérült parkolóból rollerparkoló

De nemcsak lezárásokkal keseríti Karácsony a fővárosiak életét:  további zavaró tényezőt jelentenek az autósok számára az elektromos rollerek parkolópontjai, amiért azokat autós parkolóhelyek felszámolásával hozták létre és többnyire kihasználatlanul állnak.

Újbudán a BKK három mozgássérült-parkolótól vett el erre a célra helyet. Fém bicikliállványok kerültek a kijelölt területre, de azok kihasználtsága erősen megkérdőjelezhető.

Nem elég, hogy óriási botrányt okozott Karácsony Gergely azzal, hogy a pesti alsó rakpartól kitiltaná az autósokat, most a Telexnek azt mondta, a felújított Lánchídon is az lenne a jó, ha csak buszok és kerékpárosok közlekednének.

Karácsony Gergely főpolgármester azt mondta, szólnak érvek amellett, hogy a Lánchídon csak buszok és kerékpárosok közlekedjenek. A baloldali főpolgármester szerint minimális a forgalom a Lánchídon a többi hídhoz képest, a közösségi közlekedés viszont használja.

Azt is elmondta, hogy a felújított híd átadása előtt döntést hoznak erről.

 

Gondok és káosz a fővárosi utakon

A fővárosi önkormányzat baloldali vezetését szemmel láthatóan nem érdeklik az autósok problémái, pedig aki napi szinten vezet Budapesten, tudja, a szép szavak ellenére Karácsony Gergelyéknek fontosabb egy-egy, a nap döntő részében kihasználatlan bicikliút kialakítása, a rakpart belső körben eldöntött lezárása vagy akár hidak kivétele a közforgalomból, mint az, hogy ne álljon be a forgalom a nagyobb kereszteződések környékén. 

Pedig a közlekedést úgy kell szervezni, hogy az abban résztvevők – legyen az gyalogos vagy úrvezető – gyorsan, biztonságosan és zavartalanul tudjanak haladni, ahogyan arra lapunknak nyilatkozva szakjogász is rámutatott.

A főpolgármester rossz döntései miatt a nap 24 órájában állandósultak a dugók Budapest utcáin, a főpolgármester mégis a gyorshajtók miatt aggódik, noha ma már nem ritkák az olyan tömegjelenetek a fővárosban, amikor az ideges utasok ülnek és dühöngenek a hosszú kocsisorokban. 

A főpolgármester megválasztása óta következetesen autósellenes álláspontot követ, ami azt jelenti, hogy döntéseivel tudatosan próbálja nehéz helyzetbe hozni az autósokat. 

Fotó: MH/Török Péter

Karácsony ténykedésének egyetlen komoly eredménye: lehetetlen haladni Budapesten

Fotó: MH/Török Péter

Nem csupán zavaró és dühítő, egyenesen veszélyes a Rákóczi út, főként a Blaha Lujza tér, illetve a képen látható Astoria szakaszán

Fotó: MH/Török Péter

Olaszországban megszokott, Budapesten viszont balesetveszélyes káosz

Fotó: MH/Török Péter

Egymást érik az autók az Astoria kereszteződésében

Fotó: MH/Purger Tamás

Belvárosi valóság

Fotó: MH / Török Péter

Délutáni életkép az Andrássy és a Bajcsy-Zsilinszky utak kereszteződésénél

Fotó: MH / Török Péter

Délutáni életkép az Andrássy és a Bajcsy-Zsilinszky utak kereszteződésénél

Fotó: MH / Török Péter

Délutáni életkép az Andrássy és a Bajcsy-Zsilinszky utak kereszteződésénél

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Karácsony közlekedéspolitikai ámokfutásának legelső és leglátványosabb mozzanataként - a megígért társadalmi párbeszéd és hatástanulmányok nélkül - 2020 tavaszán és őszén (a járvány miatt egy személyben hozott döntése következtében) a város több pontján alakítottak ki kerékpársávokat (Bartók Béla út, Üllői út, Nagykörút, Andrássy út).

A leálló- és parkolósáv mellett felfestett bicikliutak elviselhetetlen dugókat okoztak és okoznak azóta is, ami leginkább a belvárost bénítja meg, arról nem is beszélve, hogy a szakmai szervezetek szerint ezek balesetveszélyesek. 

A fővárosi vezetés a körúton is egyre több mikromobilitási pontot létesített - esetenként a gyalogosok vagy elektromos rollerrel közlekedők számára kifejezetten veszélyes helyen. Ezeket a széthagyott rollerek problémájának kezelésére hozták létre, emlékeztet a Metropol.

Sokan kérdőjelezik meg a zöld pontok korábbi parkolóhelyeken való elhelyezését. Felvetődött az a kritika is, hogy ezeket a járdákon vagy a közparkokban kellett volna létrehozni. Pető Attila közlekedési szakoktató arra a kérdésre is válaszolt, hogy ilyen esetben mi várhat a szabálytalanul parkolókra. 

„Ez nem egy a KRESZ által meghatározott jelzés, hanem csak tájékoztató jelzés. Ez nem jelenti azt, hogy az úttestre ne lehetne felfesteni, de nincsen jogkövetkezménye, ha egy autós rááll. Ezenkívül a megállni tilos tábla sincs kint” – mondta el a „Kreszprofesszorként” is emlegetett Pető a rollerparkolókról. Hozzátette, ettől még nem javasolja, hogy ráálljanak az autósok, mert vannak íratlan szabályok, amiket nekik is figyelembe kell venniük. Ugyanakkor nehezményezte, hogy rengeteg parkolóhelyet vettek el, pedig például a VIII. kerületben úgyis kevés volt belőlük, főleg az esti időszakban, amikor az ember haza akar menni.

Az autóvezetők véleménye 

A Ripost a leginkább érintetteket, a sofőröket kérdezte meg: mit szólnának a rakpartok autómentesítéséhez. Az ötletet egyöntetűen ellenezték, de a személy- és teherszállítók azt is hozzátették, hogy ezáltal jóval hosszabb úton lehetne egyes helyeket megközelíteni, aminek az utasaik sem örülnének.

Természetesen Karácsony Gergely nem szívesen reklámozza, hogy a közlekedésszervezési újításokat szükségszerűen megelőző infrastruktúra-fejlesztések is szerepeltek programjában. Ezek hiánya nem akadályozta meg a főpolgármestert abban, hogy bejelentse: végleg lezárják az érintett rakparti szakaszt az autósok előtt. Ezzel a szakmai szervezetek sem értenek egyet, hiszen alternatíva nélkül az észak-déli gépjárműforgalom a belvárosba terelődhet.

A Magyar Autóklub például hangsúlyozta: az ideiglenes lezárás ellen nem volt kifogásuk, azonban a végleges lezárás problémákat vethet fel, egyébként pedig szó sem volt róla. Karácsony amúgy szándékosan időzítette a bejelentést a választások utánra, hiszen tudta, hogy egy ilyen információ rontaná a baloldal esélyeit. Vagyis tisztában van azzal, hogy az ötlet nem népszerű a többség körében, dacára a közvélemény-kutatásnak, amire hivatkozik.

Nemrég a főpolgármester a közösségi oldalán megosztott egy felmérést, amely szerint a megkérdezettek 43 százaléka nem szeretné lezárni a rakpartot az autósok előtt, míg 49 százalék igen. A grafikonból ugyanakkor kiderül, hogy csupán tizenhét százalékot tesznek ki azok, akik a rakpartot teljesen lezárnák a forgalom elől. Az Index szavazást indított a témában, ahol jelentős többségben voltak a lezárás ellenzői.

Az, hogy a főpolgármesternek sürgetővé vált választási ígéretei teljesítése, nem meglepő, tekintettel arra, hogy ciklusa félidejében jelentős elmaradásban van. Bebizonyosodott az is, hogy az országgyűlési választást megelőző időszakban inkább országos karrierjét igyekezett építeni, győzködve a baloldalt, hogy ő a megfelelő miniszterelnök-jelölt. Végül, Karácsony visszalépése után Márki-Zay Péter lett az előválasztás győztese, és emiatt Gyurcsány Ferenc trágár szavakkal tette helyre a főpolgármestert, pártját, a Párbeszédet pedig „nem létezőként” definiálta.

Karácsonyt valószínűleg szorosan felügyeli Gyurcsány Ferenc a fővárosban is Gál J. Zoltán révén, aki a főpolgármester egyik tanácsadója. Érezhető tehát, hogy az idő és a levegő is fogy, a frusztrált Karácsony Gergely pedig a minap egy interjúban úgy fogalmazott: „nem biztos, hogy a választópolgárok rosszul döntöttek, amikor ennek az ellenzéknek most nem adtak felhatalmazást a kormányzásra.”

 

Szerző Ripost

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!

Ez is érdekelhet

origo.hu

Búcsúzik a Google Hangouts csevegő

mindmegette.hu

Ez a különbség az olasz és a klasszikus fagyi között

vg.hu

Letartóztatták a szökésben lévő Fülöp herceget

ripost.hu

Vérlázító: így vadászott kisgyerekekre a magyar pedofil

hirtv.hu

Tragédia történt a Nyerő Páros forgatásán

mindmegette.hu

Jéghideg finomság, amivel még fogyhatsz is: itt a 3 napos dinnyediéta!

travelo.hu

HORVÁTORSZÁG TELE VAN TERMÉSZETTEL…(x)

ripost.hu

Újabb információ derült ki Horváth Gréta új pasijáról

ripost.hu

Érzéki sztriptíz, teljesen meztelenre vetkőzött a teraszon a bomba testű üzletasszony

ripost.hu

Elmondták ez emberek a véleményüket: Alig érdekel bárkit is Meghan

További cikkek

POLITIK

Belvárosi épületomlás: súlyos sérüléssel vitték kórházba a fiatal nőt

POLITIK

Dugódíjat akar Karácsony Gergely

POLITIK

Orbán Viktor válaszolt 44 EU képviselőnek. Csakhogy értsék

POLITIK

A benzinárstop felfüggesztésére szólították fel Magyarországot

POLITIK

Németországban tárgyalt a honvédelmi miniszter

POLITIK

Szexsztrájkot akarnak az abortuszpárti nők Amerikában

POLITIK

Kocsis Máté: A pártoknak is részt kell venniük a közös teherviselésben

POLITIK

"Helytartó" vagy nagykövet érkezik Budapestre az USA-ból?