Marics Peti
A párizsi olimpia megmutatta, hogy a sport által jobb hellyé tehető a világ és a sportolók arányában is megvalósulhatott a nemek közti egyenlőség. A sportsikerek mögött ma már széles körű együttműködés áll, beleértve a szponzorokat és a sportolókat felkészítő szakembergárdát.
A párizsi olimpiai és paralimpiai játékok megerősítették az olimpiai mozgalmat, küldetését, értékét és erejét – mondta Fürjes Balázs, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság magyar tagja a Sport.Üzlet.Reggeli powered by Origo Sport című rendezvényen, amely az MBH Bank támogatásával valósult meg.
Az ötkarikás játékokon tízezer-ötszáz atléta vett részt, fele-fele arányban most valósult meg először a nemek közötti egyenlőség. Több mint kétszáz olimpiai küldöttség vett részt úgy, hogy meghatározó országok fenyegettek bojkottal – az orosz és fehérorosz sportolók is részt vehettek, hiszen a teljesítményük határozza meg őket (is).
Jelzésértékű, az is, hogy kilencmillió jegyet adtak el, a közvetítéseket pedig három és félmilliárdan követték összesen.
Fürjes Balázs szerint a hibák abból fakadnak, amikor a politikát és az ideológiát a sport elé helyezték, holott egy olimpia elsősorban a sportról és a versengésről szól, azért, hogy a sportolók életük legjobb teljesítményét nyújthassák. Erre példa egyébként a megnyitóünnepség, amelynek a tartalma is vitát váltott ki. Holott a megnyitó a mindenkori házigazda számára lehetőség, hogy saját értékeit, kultúráját bemutathassa.
Ugyanígy szerinte kétes minőségű vízbe sem lehet küldeni a versenyzőket, szükség lett volna B tervre – emelte ki a Szajna szennyezettsége kapcsán.
Szólt egy lehetséges magyarországi olimpiáról is. Úgy vélte, ennek Budapest lenne a legnagyobb nyertese, hiszen járulékos, egyben hosszú távú beruházásként rendbe tennénk a budapesti közlekedést, beleértve a pályaudvarokat, a közutakat, a HÉV-eket és a villamoshálózatot. A sportlétesítmények pedig már adottak.
A megnyitóbeszédet két kerekasztal-beszélgetés követte. A szponzorációval kapcsolatos beszélgetésen Pataki Piroska, az MBH Bank marketingigazgatója a szponzoráció jelentőségéről szólva elmondta, egyik analógia az elköteleződés, másik pedig a kitartás – az MBH Bank e kettőt képviseli és pont ez a közös nevező a sporttal. Ennek szellemében több sportággal, területtel működnek együtt.
Tóth Anita, a MOB kommunikációs igazgatója azt mondta, a legfőbb értékeik a sportolók,
5700 médiaszakember vett részt az olimpia tudósításán – ez jól mutatja, hogy a sport és az olimpia iránt igen nagy a kereslet.
A sportolók értéket képviselnek, arra is van példa, hogy korábbi élsportolót keresnek a cégek munkatársnak – tette hozzá.
Pécsi Máté, a Sponsmore ügyvezetője arról beszélt, a sportszponzoráció digitalizálását tűzték ki célul, ám a sportágaknak tradicionálisabb elképzeléseik vannak. Céljuk, hogy a digitalizáció a sportban is megjelenjen, jó iránynak tartja, hogy az MBH, illetve hozzá hasonló módon mások is kapcsolódnak a sport világához. Középutat érdemes találni az üzleti tartalom és az emocionális oldal között.
Door Tamás, a Mediaworks Hungary innovációs igazgatója úgy véli, változott a médiafogyasztási szokás, a tartalom pedig akár már előre elérheti a fogyasztót. Ráadásul már a közösségi médiának megfelelő tartalomgyártás is fontos iránnyá vált.
Tótka Sándor olimpiai, kétszeres világ és négyszeres Európa-bajnok, valamint ifjúsági olimpiai bajnok kajakozó úgy véli,
a médiajelenlétet minden sportoló máshogy éli meg, más-más arányban engedi be az életébe. Sok szeretetet kap a szurkolóktól, pont ezért kezdett előadásokat tartani, hiszen az emberek szeretnének s siker mögé látni, szeretnék látni a siker árát, egyszóval szeretnének kapcsolódni a sportolókhoz.
Akik ugyanolyan nehézségekkel küzdenek meg, mint az átlagemberek. Sportáganként is változik egyébként a médiafigyelem megléte, aránya. Ugyanakkor a sportolónak is van beleszólása, meghúzhatja a határokat, és a döntő többség ezt tiszteletben is tartja. Egy sportolónak nehéz beilleszteni az életébe a szereplést, azonban ez tervezhető mindkét oldalról, főleg akkor, ha a sportoló előre tud tervezni.
Az MBH-nál úgy látják, a videós tartalom és a fogyasztás mikéntje megváltozott, előtérbe került az online fogyasztást, több kattintást hoz a rövid, pörgős videós tartalom és a streamingszolgáltatás, utóbbi mellett szól a visszanézési lehetőség.
A pénzintézet a sport-márka összekapcsolódást tudatosan viszi véghez, szponzorként kilenc sportolóval szerződtek idén, akik egyébként kedvezően fogadták a megkeresést. Az MBH-nál a többrétű támogatás jegyében cél az is, hogy a sportoló márkanagykövet lehessen, ugyanakkor nincs minden sportolónak egyforma követői bázisa. A támogatói hátország bemutatására is hangsúlyt fektetnek egy-egy kiváló versenyző bemutatásánál, hiszen a felkészítő csapattal éri el az eredményeket.