Orbán Viktor: Amíg nemzeti kormány van, Magyarország nem lép háborúba!

POLITIK
Létrehozva: 2016.10.19.

Bunkó volt az eladó? Kérd ki a panaszkönyvet!

Ha nem vagy elégedett egy vásárolt termékkel, szolgáltatással vagy a kiszolgáló személyzettel, panaszodat beírhatod a Vásárlók könyvébe. De mi történik ezután?

Mi az a Vásárlók könyve?

A Vásárlók könyve, vagy más néven panaszkönyv egy legalább 20 lapból álló A/4-es füzet. A törvény alapján minden kereskedelmi, vendéglátóipari, fogyasztási cikkek javításával vagy kölcsönzésével foglalkozó üzletben lennie kell Vásárlók könyvének – ha a tulajdonos azt állítja, az ő üzletében nincs panaszkönyv, azzal már eleve törvényt sért.

Az üzlettulajdonosoknak a Vásárlók könyvét jól látható és könnyen hozzáférhető helyre kell kitenniük, és hivatalosan egy tollat is mellé kell rakniuk. A vásárlókat pedig tilos megakadályozni abban, hogy a könyvbe beleírják észrevételüket, panaszukat, mint ahogy befolyásolni sem lehet őket abban, hogy mit írjanak a könyvbe.

 

Mikor írhatok a Vásárlók könyvébe?

A panaszkönyvbe elsődlegesen a vásárlás során elszenvedett sérelmek kerülnek: ha elégedetlenek vagyunk az üzletben vásárolt áruval, a vendéglátóhelyen kapott szolgáltatással, a kölcsönzött termékkel vagy a személyzet hozzáállásával kapcsolatban, akkor erről írásban panaszt tehetünk. A Vásárlók könyvének használata eredményesebb, mintha szóban tennénk panaszt, hiszen így nyoma marad a problémának, amit az illetékes szerveknek ki kell vizsgálniuk.

A Vásárlók könyvébe írt panaszunk az indigós megoldásnak köszönhetően több oldalon jelenik meg – a második oldalt tépd ki, és tartsd meg!

A Vásárlók könyvébe azonban nem csak panaszt írhatunk – észrevétel, javaslat vagy dicséret is kerülhet a könyvbe. Előbbi kettőt ugyanúgy ki kell vizsgálniuk a hatóságoknak és a bejegyzés írójának írásos választ kell kapnia az eredményről.

 

Mi történik azután, hogy leírtam a panaszom?

A Vásárlók könyvében születő minden bejegyzést kötelező érdemben megvizsgálni, és a kereskedőtől 30 napon belül választ is kell kapnunk a fejleményekről, ha írtunk a könyvbe. Ha azonban a kereskedő nem foglalkozik a sérelmünkkel, vagy a meghatározott időn belül nem küld levelet, akkor értesíthetjük a fogyasztóvédelmet a jogsérelmünkről – innentől kezdve a hatóság foglalkozik a panaszunkkal.

A jegyző, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a felügyelőségek két évre visszamenőleg vizsgálhatják a Vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket, ezekért pedig utólag is kiszabhat pénzbüntetést.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Elképesztő, hogyan szállította rakományát egy autó a 3-as úton, ilyet még a Magyar Közútnál se láttak - videó

origo.hu

Elszólta magát a megcsalásról a magyar sztárpár

borsonline.hu

Házasság első látásra: Enci megfenyegette Andrist, mindent kitálal

mandiner.hu

„Jézusom, nem tudok beszélni” – jelentette ki az ATV-n Juhász Péter

ripost.hu

Visszatérnek a mínuszok, de ez még nem minden: mutatjuk, milyen időre készülj hétvégén

hirtv.hu

Ukrajna bukásával Magyarország is veszélybe kerülhet egy amerikai elemzés szerint

origo.hu

Jákob Zoltán elárulta, miért lett sikeres

mindmegette.hu

Innen tudod, ha túl sok kávét iszol: a szervezeted jelez

origo.hu

Óriási sportélmény és show lesz a kanadai hokiválogatott budapesti meccse - videó

videa.hu

Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)

ripost.hu

"Ki fog látszani a s*nám" - Kiakadtak a túl szexi ruha miatt az olimpikonok

ripost.hu

3 csillagjegy kapcsolata el van átkozva, ők még idén szakíthatnak!

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-