MANI

Milyen nyári gumit vegyünk?

Akinek nincs, vagy elhasználódott a tavalyi, mostanában érdemes új gumigarnitúrába beruháznia. A német autóklub szerint ezeket az abroncsokat érdemes idén a kosárba tenni.
  • Szerző: MZ/X

Az ADAC minden évben leteszteli a nyári abroncskínálat egy szeletének tulajdonságait, hogy segítse az autósokat a megfelelő modell kiválasztásában. Általában két méretet tesztelnek le, a legnépszerűbb gumikat és a nagyobb méretű társaikat. Az idei nyárigumi tesztjük a következő eredményre jutott.

Milyen abroncsokat teszteltek?

Többek között a legnépszerűbb méretű gumikat, a 205/55 R16-osokat. Összesen 15 darabot. Ezek közül három modell jó, tizenegy kielégítő és egy elégséges minősítést kapott – olvasható a német autóklub weboldalán.

Mikor érdemes új nyári gumit venni?

Új nyári gumit akkor érdemes venni, amikor a régi elérte a gyártó által javasolt kopásszintet. Nem érdemes ezen spórolni, mert például ha 80 km/óra sebességről vészfékez egy átlag autó vizes úton a kopott gumival 30-ról 60 méterre nőhet a fékútja.

Mit vizsgálnak a teszten?

Például a tapadást száraz és nedves aszfalton fékezéssel, vészfékezéssel, szlalomozással, nagy sebességű haladással, sávváltással. Figyelembe veszik még a zajszintet autón belül és kívül és persze az üzemanyag-fogyasztást is.

A téli gumi nem alkalmas nyáron.

Fontos a jó tapadás (Fotó: Ripost)

Tapadás száraz aszfalton

Száraz úton a Maxxis abroncsa szerepelt a legjobban, a második legjobb ezen a teszten a Hankook gumija lett, a harmadik helyen pedig a Continental Premium Contact 6A végzett. A sor végén a Uniroyal Rainsport 5, a King Meiler Sport és a Petlas Imperium PT515 végzett.

Tapadás nedves aszfalton

Itt a Continental Premium Contact végzett az élen. A második, harmadik helyre a Semperit Speed-Life 3 és a Pirelli Cinturato P7 került, míg a teszten legrosszabbul teljesítő három abroncs ezúttal a BF Goodrich Advantage, a Petlas Imperium PT515 és a King Meiler Sport 1 lett.

Nem csak a tapadást, a kopást is vizsgálták.

Nem csak a tapadást, a kopást is vizsgálták (Fotó: Ripost)

Tartóssági teszt

Ahhoz, hogy kiderüljön, a 15 abroncs közül melyik kopik a leginkább vagy a legkevésbé hosszútávon, a tesztet végző szakemberek 15.000 kilométert mentek egy-egy szett gumival. Ezen kívül próbapadon is koptatták őket, nem kevesebb, mint 5000 kilométert. Ezek után, különböző mérésekkel következtettek a gumi hátralévő élettartamára. A legtartósabb modellnek a Goodyear EfficientGrip Performance 2 bizonyult, a leggyorsabban kopó abroncsnak pedig a Nokian Wetproof. Jó eredményt ért még el a Fulda EcoControl HP 2, a sereghajtók közé pedig bekerült még a Pirelli Cinturato P7.

Összegzés

Az összes tesztfázis eredményét összevetve ebben a méretben a Continental Premium Contact 6 győzött holtversenyben a Semperit Speed-Life 3-mal. Árban viszont ez utóbbi a jobb, így aki ilyen nyári gumit vesz idén, biztosan nem fogja megbánni. A teszt alapján viszont nem biztos, hogy annyira jó vétel a Petlas Imperium PT515 és a King Meiler Sport 1 nyári gumi.

Itt az ideje a nyári gumi cserének.

Itt az ideje a nyári gumi cserének (Fotó: Csóka Ferenc / Ripost)

Összesített eredmények

Modell

Ár

Pontszám

Tapadás száraz úton

Tapadás nedves úton

Continental Premium Contact 6

26.000 Ft

2,2

2,0

1,8

Semperit

Speed-Life 3

19.000 Ft

2,2

2,0

1,9

Bridgestone Turanza T005

22.500 Ft

2,3

2,0

2,1

Uniroyal

Rainsport 5

19.700 Ft

3,0

2,9

2,1

Petlas Imperium PT515

17.700 Ft

3,3

3,3

3,3

King Meiler

Sport 1

17.300 Ft

3,6

3,2

3,6

A teszten elért eredmények súlyozása: tapadás száraz úton: 20%, tapadás nedves úton: 40%, zaj/komfort: 10%, üzemanyag-fogyasztás: 10%, kopás: 20%. Forrás: ADAC

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?