MANIMÉKER

Most vegyél autót! Szinte utánad vágják a hiteleket

Már 20%-os befizetéssel is vehetünk autót. A 0%-os ajánlatok viszont veszélyesek!
címkék:
  • Szerző: Ripost

Újabban, ha autóvásárlásról beszélünk, az általában lízinget jelent, nem hitelt. Ez a konstrukció kedvezőbb a kereskedőknek, ezért olcsóbban is adják.

Mi a különbség?

Ha hitelt veszel fel, az autó lesz a fedezete, de a tiéd lesz a kezdetektől. Ha eladod menet közben, hát eladod, de a törlesztőrészleteket továbbra is fizetned kell. Ha viszont nem tudod fizetni, a bank  lefoglalhatja vagy akár el is adhatja a kocsit.

A lízing  körülbelül tartósbérletet jelent, amikor a kereskedő tulajdonában marad a kocsi addig, amíg ki nem fizeted. A futamidő végén automatikusan a tiéd lesz, érzésre pedig olyan, mintha csak simán hitelt törlesztettél volna. A lízingszerződés viszont éppen a tulajdonjogi viszonyok miatt könnyebben felbontható, ha megcsúszol a fizetéssel.

Mennyiért adják?

Mostanában meglepően olcsón. A Pénzcentrum összehasonlítása alapján egy 2000000 Ft-os használt autóra a fele összeg befizetésével és kb. 23000 Ft-os havi törlesztőrészlettel már akár 11%-os THM-mel (Teljes Hiteldíj Mutató) kínálnak lízinget, ami nagyon olcsónak számít.
A Porsche Banknál találtak olyan ajánlatot is, ami összesen 2,5%-os THM-et tartalmaz, de ezt csak meghatározott típusú új autókra lehet felvenni.

Mi benne a buktató?

Az, hogy a végén valószínűleg újabb lízingbe kell beszállnod, hiszen mire a tiéd lesz, addigra pont annyira elhasználódik az autó, hogy érdemes inkább újat venni, mint a szervízbe hordani a pénzed. Ha mondjuk egy 2 éves autót vettél 50000 km-rel, és 5 évig fizetted a részleteit, akkor most van egy 7 éves, legalább 200000 km-t futott autód – ennek azért már rendszeresen szokott nagyobb baja lenni, így a teljes szabadságot nem tudod maradéktalanul kiélvezni.  

Ne dőlj be a 0 százaléknak!

Bár csábító lehet, hogy saját pénz befizetése nélkül vegyél autót, ez csak elsőre tűnik olcsónak.   Vagy a törlesztőrészlet lesz nagyon magas, vagy a futamidő olyan hosszú, hogy a végére teljesen elértéktelenedik az autód és egy öreg roncsra fizetsz még mindig havi több tízezer forintot  - a tankoláson és a szervízeken kívül.

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?