LEHÚZÁS

Óvakodj a gagyi csokimikulástól! Mutatjuk, hogy vernek át

Mikulás napja ma már elképzelhetetlen Mikulás-csomag és a jó öreg csokimikulás nélkül. De nem mindegy, hogy mit teszünk a csomagba, és az sem, hogy mit eszik a gyerek! Egyre több a silány termék a boltokban!
  • Szerző: Ripost

Míg évtizedekkel ezelőtt nem igazán volt miből válogatni, mára az üzletek polcai roskadoznak a legkülönfélébb csokimikulások alatt. Ahogy a kínálat nőtt úgy csökkent a csoki minősége is. Lassan már a csoki sem kakaóból készül.

Csokimikulásból tavaly rekord mennyiséget, közel nyolc és félmilliót adtak el, majdnem 5 százalékkal többet, mint tavalyelőtt. Viszont a vásárlók is megunták a silány csokikat, ezért egyre inkább a jó minőségű termékeket választják. Ezt támasztja alá az is, hogy az ünnepi édességek forgalma az értékét tekintve jóval nagyobb mértékben növekedett, mint a mennyisége - derült ki a Nielsen kutatásából. - írja a pénzcentru.hu.

Honnan tudni, hogy gagyi-e a csoki?

Ne tévesszen meg a csicsás csomagolás. Attól, hogy tetszetős, nem biztos, hogy azt kapod a pénzedért, amit vársz. A mikulások, (de bármilyen csokoládé) vásárlásakor érdemes a címke alapján tájékozódnod, így pillanatok alatt kiderül a turpisság! Ráadásul egyre nagyobb divat, a húsvétról megmaradt csoki figurákat Mikulásnak csomagolni, így még a régi, esetenként avas terméket is el lehet adni!

Az összetevőket mennyiségileg csökkenő sorrendben kell feltüntetni a címkéken, tehát amiből a legtöbb van, az szerepel az elején. Ha nem a kakaó szerepel a lista elején, inkább felejtsd el azt a terméket!

A valódi csokoládé legalább 35 százalékban tartalmaz kakaó szárazanyagot, amelyből legalább 18 százalék kakaóvaj és 14 százalék a zsírmentes kakaó szárazanyag. A kakaós bevonók ehhez képest alacsonyabb kakaótartalmúak, és kakaóvaj is kevesebb benne.

A pénzcentrum a napokban letesztelte az üzletekben kapható csokimikulásokat. Íz alapján a toplista elejére a KitKat csokimikulása került, de nem maradt le sokkal mögötte az After Eight és a Lindt terméke, illetve a Kinder és a Nestlé csokimikulása sem. A jól ismert márkák, mint a Boci, a Tibi és a Milka, ár-érték, íz, és csomagolás szempontjából a lista középmezőnyébe került. A lista végén szereplők pedig említést sem érdemelnek!