kulcsár edina
A Red Bullt tavaly 13 millió dollárra bírságolták Amerikában, mert néhányan elhitték, hogy tényleg szárnyakat ad. Még jó, hogy nem próbáltak repülni.
Mindannyian jártunk már úgy, hogy bedőltünk a reklámoknak, előfordul ez bárkivel még Amerikában is, ahogy erről a Wall Street Journal is ír.
A fiatalság megőrzéséért sokan minden pénzt megadnának. Ezzel élt vissza a L'Oréal Paris fiatalságkód megnevezésű termékcsaládjának a reklámja, miszerint termékük stimulálja a sejtmegújító fehérjéket, ezzel megfiatalítják a bőrt – csakhogy ezt nem tudták bizonyítékokkal alátámasztani.
A Red Bullt tavaly 13 millió dollárra bírságolták Amerikában, mert néhányan elhitték, hogy tényleg szárnyakat ad, és nem egyszerűen csak fokozza a fizikai és mentális teljesítőképességet, ahogy a kávé és más koffeint tartalmazó szerek. Pedig – ha úgy vesszük – valóban szárnyakat adott azoknak a pilótáknak, akik a Red Bull Air Race világbajnokságokon cikáznak az égen, idén nyáron újra Budapesten.
A Sony 2012 elején dobta piacra a PlayStation Vita hordozható játékkonzolt. Az ígért funkciók közül sajnos nem mind működött. Nem volt lehetőség a korábbi PS3-on használt játékokat továbbra is futtatni a Vitán. Az sem volt lehetséges, hogy a Vitáról irányítsuk az otthoni PS3-at. Emellett a Sony felbérelt néhány Twitter-felhasználót, hogy ők is promotálják terméküket. Az amerikai fogyasztóvédők eltiltották a Sonyt a hasonló viselkedéstől. Azok pedig, akik bedőltek a reklámnak, és túl hamar vásároltak PS Vitát, kártérítést ítéltek meg.
A Snapchat okostelefonos alkalmazásairól azt ígérte a felhasználóknak, hogy olyan üzeneteket, képeket küldhetnek barátaiknak, amelyek aztán örökre eltűnnek a szolgáltató szervereiről. Képzelhetjük, mire csábította ez a felhasználókat! Pedig nem volt igaz, az inkrimináló képek megmaradtak, az üzenetek is, sőt a vádak szerint a Snapchat más személyes adatokat is milliószám halászott és őrzött meg.
A játékgyártók szívesen hirdetik úgy termékeiket, hogy készségfejlesztők, intelligensebbek, kreatívabbak lesznek tőlük a gyerekek. Ezt állította az a cég is, amelyik a Jungle Rangers számítógépes játékkal rukkolt elő. 4,5 millió dollár bevételre tett szert, mire a szülők is rájöttek, hogy csemetéjükből a játék segítségével sem lett Einstein.