kulcsár edina
Autópályás kapcsolatot nyer a debreceni reptér és az ipari park, legkésõbb 2019-ben Nagyváradtól Krakkóig pályán lehet közlekedni.
A Berettyóújfaluig tartó szakasz két ütemben épül. Az első ütemet a Colas Hungária-Colas Út konzorcium kivitelezi 17,2 milliárd forintból 5,43 km-en, ez a szakasz vezet majd a 4-es főúttól a 481-es útig.
A második ütemben a Duna Aszfalt, illetve a Hódút a 481-es út és Berettyóújfalu közötti 20,2 km-es szakaszt építi 46,9 milliárd forintért.
A beruházás keretében ugyanakkor 5,5 km hosszan, új nyomvonalon megépül a 481-es főút, ami a 47-es főúttal köti össze az M35 autópályát. A Debreceni Repülőtér számára is magas színvonalú közúti kapcsolatot biztosító szakasz kivitelezését az STR Építő Kft. végzi, 4,9 milliárd forintért.
A beruházás 69 milliárd forintba kerül, és 2018 végére készül el. Az új pályaszakasz megépítésével autópálya-összeköttetést kap a debreceni repülőtér is.
Megkezdődik az M4-es út Berettyóújfalu és az országhatár közötti szakaszának előkészítése, az új pálya 2018 végére, de legkésőbb 2019 közepére elkészül. Az M30-as autópálya Miskolc-Tornyosnémeti-országhatár közötti szakaszának építési munkálatainak elkészültével az M4-M35-M3-M30 autópályák biztosítanak majd közvetlen összeköttetést Nagyvárad és Krakkó között. A jelenlegi európai uniós ciklus végéig csaknem 600 kilométer gyorsforgalmi út épül meg, ezzel 2000 kilométer fölé emelkedik Magyarországon a gyorsforgalmi utak hosszúsága. A beruházásokra több mint 1200 milliárd forint uniós és hazai forrást biztosítanak.
A bihari térség évtizedes álma válik valóra azzal, hogy eléri az autópálya Berettyóújfalut, az új autópálya-szakasz a debreceni repülőtér mellett közvetlen összeköttetést biztosít majd a most épülő déli ipari parkba költöző vállalkozásoknak is.
Az M35-ös Debrecen-Berettyóújfalui szakasza az első olyan beruházás a megyében, amely kizárólag az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) forrásaiból valósul meg.