kulcsár edina
Véget ért a Katalin-effektus, és az embereket már korántsem érdekli annyira a hercegné. Ez pedig komoly pénzügyi veszteség a palotának.
Amikor Vilmos herceg oltár elé vezette Katalin hercegnét, akkor nemcsak egy új nőt hozott a családba, hanem egy igazi fejős tehenet is. A Middletonok büszkesége ugyanis jobban fellendítette az uralkodói ház bevételeit, mint Disneylandét a Karib-tenger kalózai.
Emberek milliói látogatták a Buckingham-palotát az ott kiállított esküvői ruhájáért és személyes tárgyaiért. De a többi királyi birtok forgalmának is jót tett a Katalin-effektus, ugyanis rengetegen akartak azokban a szobákban járkálni, ahol a hercegné is szokott.
Mindennek azonban vége! A számokból úgy tűnik, hogy aki akarta, az már kiélvezte Katalin atmoszféráját. A turisták száma ugyanis már most 80,000-rel esett vissza, és még nincs év vége. Ez bevételileg azt jelenti, hogy 744 millió forinttal kevesebb folyt be a királyi kasszába, mint tavaly. Az ajándéktárgyak eladásai szintén 24 százalékkal visszaestek.
Persze a csődtől félteni nem kell a brit királyi családot. Hiszen még így is font milliókat keresnek a turistákból. Csak már nem olyan kiemelkedőek az összegek, mint amikor a Katalin-láz a maximumon tombolt.