tóth gabi
Lista az irodai dolgozók bûneirõl, amik nem csak a kollégákra vannak rossz hatással! A munkáltatók is bevételtõl eshetnek el az önzõ szokások miatt.
A válaszadók majdnem fele a fontos információ megosztásának hiányát említette meg.
A megkérdezettek szerint a kollégáik rendszerint egyáltalán nem, vagy nem időben adják át a fontos dokumentumokat, amivel értékes időt pazarolnak el. Nem beszélve a lehetséges bevételkiesésről!
A felmérés szerint a magyarok 28%-a úgy vélekedik, hogy az irodájuk eszközei nemhogy megkönnyítik a munkavégzést, egyenesen megnehezítik a megfelelő információáramlást.
Egy másik fő bűnnek ott van még a csapatmunka hiánya, valamint az önző szokások is. Például a dolgozók fele nem tölti fel a nyomtatót papírral, amikor kifogyott, vagy átállítják a fűtő/hűtő berendezés hőmérsékletét a másik megkérdezése nélkül!
Rossz szokás
%
Rendszeresen elfelejtik a jelszavakat
32,2 %
Bekapcsolva hagyják a monitorokat
40,2 %
A kinyomtatott oldalakat benne hagyják a nyomtatóban
48,6 %
Nem töltik fel papírral a nyomtatót
47,8 %
Tudomást sem vesznek a közös irodai eszközök problémáiról (pl. imbolygó asztal)
31,8 %
Mások szavába vágnak például a megbeszélésen
29,4 %
Nem jelentkeznek ki a közös használatú számítógépekből
17,6 %
Megváltoztatják a jelszavakat, és nem szólnak róla a többi kollégának
24,2 %
Megváltoztatják a légkondi hőfokbeállítását, anélkül, hogy megkérdeznék a többi kollégát
41 %
Elfelejtenek fontos információkat, dokumentumokat megosztani másokkal
44,2 %
Értekezleten, megbeszélésen folytatják saját munkájukat, gépelnek közben
24,2 %
Jó magyar szokás szerint a megkérdezettek egyharmada nem tesz semmit a problémával kapcsolatban!
Mindössze 10 % tesz megjegyzést, vagy hagy üzenetet a közös használatú helyiségekben. Az egymás „feljelentgetése” pedig szerencsére egyáltalán nem divat!