ÉLETMÓDI

Végre nem tilos a krumpli! Ezzel a trükkel nem leszel dundi

A burgonya nem éppen diétás alapanyag, de nem kell lemondanod róla! Néhány okos trükkel megszelídítheted. Így pedig bátran eheted a legkeményebb fogyókúrás időszakodban is. Mutatunk néhány alakbarát tippet, a legjobb krumplis ételekhez.

Minden fogyókúrázót a szénhidrátokkal riogatnak! Legnagyobb ellenségnek pedig a krumplit nevezték meg, ez a finom csemege szinte a legtöbb diétában tiltólistás.

 

Pedig az egészséges és hatékony diétához  kiegyensúlyozott étrend kell, nem pedig kizárás!

Vannak alacsonyabb szénhidráttartalmú fajták, ezek mindig kedvezőbbek. A rosttartalmat pedig úgy tudod növelni, hogy a krumplit egyéb zöldségekkel  párosítod össze.

Figyelj! Nem bonyolult! Néhány lépés, és máris energiaszegényebbé tetted, mint hinnéd.

A jó választás: az újburgonya vagy a salátaburgonya! Sokkal magasabb a víztartalmuk, míg szénhidráttartalmuk lényegesen alacsonyabb! Nem kérdés, ez kell neked!

Oltári trükk: amikor van egy pár perc időd, mérj ki nyersen úgy körülbelül 200-250 gramm krumplit.

Nézd meg alaposan, hogy mutat a tányérodon! Ha látod is a mennyiséget, úgy sokkal könnyebb az eszedbe vésni, hogy ennyi lehet az adagod. Mellé grillezett csirke, vagy hal a legjobb választás.

Ha tudod, hogy a második fogáshoz burgonya lesz a köret, gondold át, hogy előtte mit eszel!

Ugyanis már a leves helyes kiválasztásával is rengeteg szénhidráttól kíméled meg magad. A betét nélküli zöldségleves például remek ötlet. A krémlevesekkel már érdemes vigyáznod, mert sokszor liszttel, keményítővel sűrítik ezeket! Fontos az is, hogy ha már egyszer krumpli került a tányérodra, más magas szénhidráttartalmú zöldséget - így például kukoricát vagy zöldborsót -  már ne szedj mellé.  És bármilyen hús vagy sajt a krumpli kísérője, mindenképpen sok zöldsalátát egyél a főételhez. Így könnyedén kompenzálni tudod a burgonya alacsony rosttartalmát.

Bátran jöhet a sült krumpli is!

Mindössze annyi a változtatás, hogy olajban sütés helyett alufóliában, héjában vagy sütőpapíron süsd meg a krumplit!

Levest készítesz belőle?

Főleg, ha krémlevest csinálsz, akkor óvatosan válassz főfogást! Csak grillezett vagy párolt húsokat, azokat is szigorúan zöldsalátával!

Imádod a krumplifőzeléket?! Hát persze! Ki nem?

Semmi gond, készítsd bátran, de sose túl öreg burgonyából - ennek ugyanis borzasztó magas a keményítőtartalma. Fontos az is, hogy a krumplihoz tegyél valamilyen más, alacsonyabb energiatartalmú zöldséget is. Legyen a főzeléked például burgonya-kelkáposzta páros! Nyugodtan keverd egyforma arányban. Az íze ugyanolyan marad, de sokkal több rost, és sokkal kevesebb kalória lesz benne!

Krumpliköretből csak féladagot (10-12 dkg) kérj!

A másik fele legyen zöldsaláta, vagy párolt zöldség. Rengeteg bevitt szénhidrátot spórolsz meg magadnak, és sok rostot nyersz!

Készíts bátran belőle grill zöldségkeveréket!

Adj mellé cukkinit, hagymát, gombát és nem kell aggódnod a kalóriák miatt!

A "fele-kiváltós trükk" krumplis tésztánál is jól jön!

A krumplimennyiség felét helyettesítsd cukkinivel vagy akár vastag húsú paprikával. Az ízében biztos nem fogsz csalódni, viszont rengeteg fölösleges energiától kíméled meg magad.

Most jön, amit senki se szeretne hallani!

Van ugyanis egy krumplialapú étel, ami sajnos tényleg meg kell vonnod magadtól, ha fogyni szeretnél.

Ez pedig a krumplipüré. Azzal, hogy pürésíted, a szénhidrát gyorsabb felszívódását éred el és a tej, a tejszín, a vaj csak rásegít erre. Szóval diéta idején ez a köret sajnos továbbra is tiltólistásnak számít!

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?