MEDICINA

Űzd el a depressziót: íme a tökéletes megoldás

Nem kell beletörődnöd abba, hogy elvonulnál a világtól.

A depresszió sajnos nem hangulat, hanem betegség. És még mielőtt hibásnak éreznéd magad miatta: nem tehetsz róla, nem az áll a háttérben, hogy így döntöttél. Amivel küzdesz, az egy állapot, amelyre szerencsére van megoldás! Mutatjuk, mire figyelj!

EZEKET OLVASTAD MÁR?

1.Ne hibáztasd magad

Döntő szerepet játszik a biológiai háttér, az öröklődés és az aktuális életkörülmények is. Ne okold magad és ne érezd úgy, hogy valami baj van veled. Nem veled van a baj, hanem belekerültél egy helyzetbe, melyből szerencsére van kiút.

instagram

2.Vizsgáld meg a hátterét

Akkor tekinthető betegségnek a depresszió, ha tartósan, legalább egy hónapon felül érzed. Akár rövidebb, akár hosszabb periódust élsz meg, érdemes megvizsgálnod, milyen helyzetben vagy. Tartós stressz ér? Küzdött ilyesmivel más is a családban? Szedsz olyan gyógyszert, melynek mellékhatása ez lehet? Ért olyan kudarc vagy csalódás, amely jelentősen csökkentette önértékelésed és magabiztosságod?

3.Ismerd fel a tüneteket

A depresszió nem egyenlő a rosszkedvvel. Annál komolyabb és súlyosabb állapot. A rossz hangulaton felül úgy érzed, hogy képtelen vagy örömre, sőt akár még mosolyra is. Elszigetelődsz, kerülöd az emberek társaságát, gondot okoz az alvás és megváltoznak az étkezési szokásaid. Erőtlennek és motiválatlannak érzed magad, úgy tűnik, nincsenek céljaid és nincs értelme felkelned az ágyból. Nehezen tudsz koncentrálni és nincs rá igényed sem, hogy megtegyed. Ha ezeket fedezed fel magadon, akkor valóban depresszióval küzdesz.

4.Tünetek enyhítése

A legnagyobb probléma az, hogy depressziós állapotban annyira alacsony a motiváció és a hit, hogy nehéz szinte bármilyen aktivitásra rábírnod magad. Ha azonban az a cél munkál benned, hogy változtatnál ezen az állapoton, akkor a legfontosabb, hogy igyekezz stresszmentesíteni magad. Kerüld egy ideig azokat a helyzeteket, melyek lehangoltságot és szorongást váltanak ki belőled. Kényeztesd magad egy kellemes fürdővel, egy finom étellel, egy jó filmmel inkább. Írj listát arról, mi az, ami örömöt okozott számodra korábban. Írj listát sikereidről és arról, mit szeretsz magadban. Rosszabb pillanataidban sokat segít, ha ezt a listát előveszed. Mozogj és sportolj! Nem kell azonnal maratont futni: már néhány perc torna is megdöbbentően sokat segít az állapotodon!

5.Kérj segítséget

Jó dolog, ha az embernek vannak barátai, akikkel megoszthatja problémáját. Ők azonban nem szakemberek. Semmi, de semmi szégyen nincs abban, ha segítséget kérsz. Sőt legyél büszke magadra! Olyasmit teszel így önmagadért, mely a legtöbb ember számára kényelmetlen és tabu! Te viszont átlépsz az árnyékodon és ezzel nagy dolgot teszel! A megfelelő terápia a valódi okokat tárja fel, és akár egy életre megszabadulhatsz a szörnyű periódusoktól.

És ezeket olvastad már?