kulcsár edina
Lehet, hogy nem csak a luxusmárkák iránti csillapíthatatlan sóvárgás hajtotta tegnap a H&M-et ostrom alá vevõ embereket. Hanem mondjuk az egyszerû nyerészkedés.
Nincs vége a tegnap kitört H&M-hisztinek.
Mint ismert, csütörtökön hajnalban több százan várakoztak dideregve a divatcég Vörösmarty téri üzlete előtt, hogy a reggel 9 órai kapunyitáskor úgy vessék magukat a boltra, mint a véres hússal etetett harci kutyák. A H&M tegnap dobta piacra a Balmain luxuscéggel közös márkáját, és a topmárkákhoz képest kedvező áron megvásárolható - de az átlagos H&M-termékekhez képest drágább - ruhadarabokért szó szerint ölre mentek a divatfüggők. A shoppingolást küzdősportok elemeivel megbolondító harcosok kőkeményen lökdösődve, az értékes holmikat egymás kezéből kirángatva, állványokat döntögetve intézték a nagy bevásárlást, mely néhány óra alatt lezajlott - ennyi idő alatt ugyanis csutkára tarolták az üzletet.
Elképzelni sem tudtuk, mi visz rá embereket, hogy idáig aljasodjanak néhány márkás és nem kifejezetten olcsó szövetdarab birtoklásáért - de ma részben magyarázatot kaptunk a kérdésre. Észrevettük ugyanis, hogy a cuccok egy része máris kapható - az eredetinél persze kissé drágábban - a különböző online apróhirdetési oldalakon...
Az árusok közül pedig a legleleményesebb (vagy legoptimistább?) az a hirdető, aki az üzlet papír bevásárlószatyrát árulja 3500 Ft-ért. Igen, jól olvasták.
Egyébként nem csak Magyarországon őrültek meg az emberek a H&M akciójától, a Balmain-láz végigsöpört Közép-Európán: tömegjelenetek alakultak ki Pozsonyban és Varsóban is az üzletek előtt.