MEDICINA

Nem tudsz aludni? Ez egészen biztosan segít!

Vannak olyan éjszakák, amikor álmatlanul forgolódsz, és egyszerûen nem tudsz elaludni, vagy az éjszaka közepén egyszer csak felébredsz. Egyszer-egyszer ez még akár természetes is lehet, ám ha rendszeresen előfordul, az egészségedet veszélyezteti. Megmutatjuk, mit tehetsz ellene.
címkék:
  • Szerző: Ripost

1. Olvass, méghozzá igazi könyvet!

Ha 20-30 perc alatt sem tudsz elaludni, kelj fel, menj át a lakás egy másik részére, és keress valamilyen pihentető tevékenységet, például olvass, takaríts, vagy hallgass valamilyen pihentető zenét. A számítógépet és a telefont viszont ne kapcsold be, mivel a képernyő kék fénye beleavatkozik az álmosságot okoz melatonin termelésébe, így még jobban felébredsz tőle.

2. Az ágy csak az alvás és a szex színhelye legyen

Az álmatlanság tulajdonképpen tanult viselkedés – épp ezért legjobb, ha az ágyról semmi más nem jut eszedbe, mint az alvás és a szex, és az agyadat is erre trenírozod.

3. Egyél kivit!

A kiviben álmosságot okozó melatonin van, így segíti az alvást. Egy vizsgálatban azok, akik 4 hétig lefekvés előtt egy órával megettek egy kivit, sokkal jobban aludtak, mint akik a megszokott ételeiket fogyasztották.

4. Igyál meggylevet!

Egy idei kutatás szerint napi kétszer egy csésze meggylé két hét alatt akár 84 perccel is növelheti az átlagos alvásidőt.

5. Relaxálj!

Lefekvés előtt 20-30 perccel már kerüld az agyadat erőteljesen foglalkoztató, illetve stresszes tevékenységeket, és próbálkozz meg néhány légzőgyakorlattal, vagy relaxációs, illetve meditációs technikával.

6. Vacsorázz korán!

A kajakóma létező jelenség, ám ha közvetlenül lefekvés előtt laksz jól, attól inkább ébren maradsz, mintsem elalszol. Vacsorázz lefekvés előtt 3-4 órával, hogy ne legyen túl sok étel a gyomrodban, amikor aludni próbálsz. Ez különösen akkor fontos, ha refluxszal küzdesz.

7. Vidd ki a tévét a hálószobából!

A tévé valóságos „serkentőszer”: a fénye, a zaj, sőt néha még az információ is, amit közvetít. Épp ezért érdemes kivinni a hálószobából, hogy az ágy valóban csak az alvás és a szex helye lehessen.

 

címkék: