MEDICINA

Mindenkiről lerobbantja a kilókat ez az egyszerű diétás étel

Rendkívül magas fehérjetartalmú, mégis könnyen emészthető, a fogyókúrák nélkülözhetetlen alapanyaga. Ismerjük meg közelebbről és jobban a túrót.

100g túró csupán 96 kalóriát tartalmaz.

Kell ennél jobb fogyókúrás étel?

Alacsony szénhidrát- és zsírtartalmú, ám fehérjedús. Rendkívül egészséges, mert proteinben gazdag, ízletes, diétás ételek készíthetők belőle. Nemcsak főzve, sütve, de nyersen is kiváló.

Kend szendvicsre, keverd krémekbe. A túró kaporral, zöldség zöldjével hatásosan csökkenti a vércukorszintet.

Édességként sem hizlal

Gyümölccsel, joghurttal elkészítve a gyerekek, idősebbek kedvence. Fahéjjal fűszerezve javítja a vérkeringést.

Rendkívül könnyen emészthető:

Beteg van a családban? Készíts neki ételeket túróval!

A szervezet könnyedén lebontja. Jótékonyan hat a bélflórára, ezért ajánlott diétás étel cukorbetegek, májbetegek, magas vérzsírszinttel rendelkezők számára.

Ha mazsolát is keversz hozzá, felturbózza a bélmozgást, emésztést.

Sportolóknak, kondizóknak:

Gazdag fehérjetartalma miatt kiváló izomépítő. Kalciumtartalma védi a csontokat. Dús foszfortartalmát könnyedén beépíti a szervezet a megerőltető edzés után. Riboflavin tartalmának köszönhetően az elfogyasztott szénhidrátot a szervezet azonnal energiává alakítja át.

Egész napra elegendő energiával lát el!

Várandós kismamák:

Nekik különösen oda kell figyelni a protein-, kalcium- és foszforbevitelre. Az anya és a baba szervezetét is elegendő mennyiséggel látja el a túró. Ha beépíti napi menüjébe, nem kell félnie foga és a haja elvesztésétől.

Omega-3

Jelenlétével csökken a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása, megakadályozható az érelmeszesedés, szabályozható a vérnyomás.

Az Omega-3 zsírsavak még hatékonyabb felszívódása érdekében a túróba keverj őrölt lenmagot, lenmagolajat.

Gyulladáscsökkentő:

A túró elfogyasztva gyulladáscsökkentőként is alkalmazható. Még külsőleg is hat: rovarcsípés esetén kend az égő felületre.

B-vitamin

Nagy mennyiségben található a túróban többféle komplex B-vitamin, többek között az igen fontos és ritka B12. Ez a vas felszívódásához, az anyagcsere-folyamatokhoz nélkülözhetetlen.

A-vitamin:

Az immunrendszer működéséhez, a látáshoz, növekedéshez szükséges. A túró fogyasztásával hozzájuthatsz ehhez a fontos vitaminhoz.

E-vitamin:

 A teljesítőképesség növeléséhez járul hozzá. A túróban nagy mennyiségben található.

Magnézium:

Bőségesen fellelhető a túróban. Mire hat? A szív, vércukorszint, idegek, izmok, immunrendszer karbantartására.

Depresszió, letörtség ellen fogyassz rendszeresen túrót.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?