MEDICINA

Ha ezt kipróbálod, idén télen nem leszel beteg

Kíváncsi vagy, miért kapnak el páran minden vírust, míg mások betegség nélkül vészelik át az ősztől tavaszig tartó időszakot? Az egyik titok persze az influenza elleni oltás, de más, látszólag apróságnak tûnő dolgokkal is távol tarthatod a kórokozókat.
címkék:
  • Szerző: Ripost

Légy minél többet a szabadban!

A fűtött szoba nagyon kellemes, de az immunrendszert jobban edzi a friss levegő. Ráadásul a szobában más emberekkel, és az általuk esetleg átadott kórokozókkal is szorosabb kapcsolatba kerülünk, mint a szabadban. Kint ezen kívül többet is mozgunk, sportolunk, ami szintén az immunrendszer munkáját segíti.

Relaxálj!

A stressz rongálja az immunrendszert, így fogékonyabbá tesz a megfázásra. Épp ezért ebből a szempontból is nagyon fontos, hogy kezeld valahogy a téged érő feszültséget. A legjobb, ha minden bevált módszerrel - például sport, elegendő pihenés, relaxáció – megpróbálod oldani.

Legyen mindig tiszta a kezed

A nátha és az influenza vírusai cseppfertőzéssel terjednek – kézről kézre. Ha lehet, ne nyúlj a szemedhez, az orrodhoz és a szádhoz, és légy a kézmosás mestere. Nem az a jó megoldás, ha antibakteriális szappannal mosol kezet, hanem az, ha sima szappannal, de alaposan és rendszeresen. Legalább 20 másodpercig szappanozd a kezed, mielőtt leöblítenéd, és alaposan töröld meg – de ha lehet, ne az esetleg baktériumokat hordozó ruhádban, hanem papírtörlőben. A nedvesen maradt kéz ugyanis sokkal nagyobb valószínűséggel terjeszti a vírusokat és baktériumokat.

A titkos összetevő

Egy-egy nyugtalan éjszaka még- nem a világ vége, de a tartós alváshiány nem tesz jót az immunrendszernek. Bár az, hogy mennyi alvásra van szükségünk, egyénről egyénre változik, ha rendszeresen 7 óránál kevesebbet alszunk, az mindenképpen károsítja a védekező rendszert. Ráadásul nem összesen hét óráról van szó, hanem hét, megszakítás nélkül átaludt óráról. Nagyon sokunk számára az elalvás előtti percek az az egyetlen nyugalmas időszak, amikor át tudjuk gondolni a dolgainkat, ám ha a napi ügyeken kattog az agyunk, nehezebben alszunk el. Épp ezért ebben az időben igyekezzünk inkább lazítani.

címkék: