MEDICINA

Ezt az 5 ételt kéne minden nőnek rendszeresen ennie 50 felett!

Mindenki arra vágyik, hogy aktívan, betegségek nélkül öregedjen meg, és lehetőleg minél kevésbé szoruljon segítségre. Egy amerikai tanulmány szerint idős korban öt étel segíti leginkább a töretlen egészséget.
  • Szerző: Ripost

Amerikai kutatók szerint

az öt fiatalságőrző szuperétel a narancs, az alma, a körte, a római saláta és a dió!

Ha ezek rendszeresen szerepelnek az étrendedben, sokáig megőrizheted életerődet. Az említett kutatásban 54.762 nő fizikai aktivitását, valamint étrendjükkel kapcsolatos adatait vizsgálták a kutatók. Az eredmények szerint általában véve a gyümölcsben és zöldségben gazdag, sóban és telítetlen zsírokban azonban szegény étrend támogatja legjobban az idősödő nők egészségét, amennyiben mellőzik a cukros üdítőket.

Az egészséges étrend a legfontosabb!

A kaliforniai kutatók hangsúlyozták, hogy ne elsősorban az egyes ételek fogyasztására, hanem inkább arra figyeljünk, hogy az étrendünk általában véve egészséges legyen. Az ugyanakkor tény, hogy ezekben az ételekben, különösen a dióban számos olyan anyag van, amely meghosszabbítja az életet, és javítja az egészséget.

Egy másik tudós, Dr. Michael Greger szerint

mindössze két marék dió hetente épp annyival hosszabbíthatja meg a nők életét, mint heti négy óra kocogás.

Azt is több vizsgálat igazolta már, hogy a dió képes csökkenteni a szívroham és a cukorbetegség kockázatát, oldja a stresszt és segíthet megelőzni az Alzheimer-kórt, a mell- és a prosztatarákot, és csökkenteni a koleszterinszintet. Az új tanulmány pedig arra a következtetésre jutott, hogy

már heti hat szem dió is csökkentheti az időskori elesettség és gyengeség veszélyét.

Az almával kapcsolatban pedig azt mutatták ki a kutatások, hogy azok, akik napi egyetlen, kisebb almát megettek, máris 9 százalékkal csökkentették annak kockázatát, hogy egy évben többször is fel kelljen keresniük az orvost. A narancs elsősorban C-vitamin tartalma miatt került be a sorba – ez a vitamin erőteljes antioxidáns hatással bír. A körte rendszeres fogyasztása főként a gyümölcs rosttartalma révén csökkenti a cukorbetegség, az elhízás és a szívroham veszélyét. A római saláta, akárcsak a többi leveles zöldség, klorofilltartalmával, valamint rengeteg ásványi anyagával (például a csontok számára létfontosságú kalciummal) gyakorol jó hatást a szervezetre.

Helyes táplálkozás = jobb életminőség

Az ételeknek a különféle idősödéssel kapcsolatos betegségekre gyakorolt hatását már eddig is sokszor vizsgálták, a táplálkozás és az időskori életminőség kapcsolatának elemzésére eddig kevesebb figyelem jutott. A mostani kutatás eredményeinek üzenete az, hogy

az egészséges étrend, amelyben bizonyos természetes élelmiszerek nagyobb hangsúllyal szerepelnek, segíthet a nőknek

megőrizni a képességüket bizonyos mindennapi alapfeladatok elvégzésére – ilyen például az önálló öltözködés vagy bevásárlás.

 

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?