MEDICINA

Dobd le a melltartót, mert megbetegít

Nyilván azért hordasz melltartót, hogy kebleid ne ereszkedjenek meg, és mert így illik. Az persze eszedbe sem jut, hogy valamit rosszul csinálsz...
címkék:

Nélküle sem lóg

Érdekes felfedezést tettek a leghíresebb amerikai egyetem kutatói: a mellrák gyakoribb azon nők körében, akik rendszeresen hordanak melltartót, mint azok között, akik nem.

Ma már számos orvos egyetért abban, hogy a mellnek nincs szüksége folyamatos alátámasztásra, mint ahogyan más testrészeinknek sem.

Sőt, a melltartóviselés egyáltalán nem biztosíték arra, hogy kebleink nem, vagy csak idősebb korunkban ereszkednek meg. A szakértők szerint hosszútávon testünk hozzászokhat a mindennapos melltartóviseléshez, ezzel a mellszalagok egyre kisebbek és gyengébbek lesznek. Ha azonban megválunk a melltartótól, a szalagok néhány hónap alatt képesek újra megerősödni.

 A kutatás szerint az esély a mellrákra azoknál az asszonyoknál, akik…

•             a nap 24 órájában hordanak melltartót: 75%

•             „csak” 12 órán át, vagyis éjszaka nem viselik: 14%

•             kevesebb, mint 12 órát viselik egy nap: 2%

•             csak nagyon ritkán vagy soha nem hordanak melltartót: mindössze 0,6%!

Rosszabb a merevítős

Persze egyáltalán nem mindegy, milyen típusú melltartót vásárolsz! Akkor a legkárosabb, ha egész nap szorítja, nyomja a mellünket. Több szakértő részben azzal magyarázza a ciszták és a jóindulatú csomók egyre gyakoribb előfordulását, hogy majdnem minden nő állandóan hordja a kényelmetlen darabot. A szorítás a nyirokkeringésre is hat, vagyis a mell nem tud megfelelően méregteleníteni, a salakanyagok nem maradéktalanul ürülnek ki a szervezetből.

Érdekesség!

A nők csak az elmúlt 80 évben hordanak melltartót. Furcsa módon a 20-as évek első divatos darabjai azt a célt szolgálták, hogy leszorítsák a mellet, és fiúsabbá tegyék az alakot.

7 tipp az egészséges mellért

  1. Semmiképpen ne aludj melltartóban! Ha ragaszkodsz hozzá, legalább éjszakára hagyd a melleket pihenni. Napközben se viseld 12 óránál többet!

  2. Masszírozd a nyirokmirigyeket a hónalj területén egy héten 1-2 alkalommal!

  3. Törekedj az egyenes tartásra, az ugyanis segít megerősíteni a mell körülött elhelyezedő izmokat.

  4. Aludj a hátadon, így éjszaka sem éri nyomás a melledet.

  5. Kerüld a méreganyagokat! Az alkohol, a cukros üdítők és a mesterséfges tartósítószerekkel, ízfokozókkal, színezőanyagokkal dúsított ételek méreganyagaival többek között a nyirokrendszert is leterheled!

  6. Súlyzózz! A mellizom-gyakorlatok segítenek természetes tartást bizotosítani a melleknek.

  7. Ne stresszelj! Az állandó feszültség felborítja a hormonális egyensúlyt, így a mellek egészségére is hat.

Így válassz egészséges melltartót

 

A legfontosabb szempont, hogy a melltartó ne legyen merevítős! Minél sportosabb fazont vásárolsz annál jobb, a kényelmetlen, kemény kosarú, push-up modelleket hagyd a polcon! A kosár rugalmas, puha anyagból, lehetőleg jól szellőző pamutból készüljön! Figyelj arra is, hogy a belső varrások ne irritálják a mellet. Ha két méret között vacillálsz, a nagyobbat válaszd!

címkék:
És ezeket olvastad már?