MEDICINA

A dinnyétől, spenóttól előbb lebarnulunk! Plusz UV védelem!

Tudtad, hogy sárga színû zöldségekkel, gyümölcsökkel rásegíthetsz a napozás során szerzett barnaságodra? És ez még semmi: az így szerzett szín az UV sugaraktól is véd!
címkék:
  • Szerző: Ripost

Hiába vékonyodik az ózonréteg, hiába mondják, hogy veszélyes a napozás, az aranybarna bőr csak nem akar kimenni a divatból. Szerencsére az ésszerű napozást ma már nem tiltják, a magas faktorszámú naptej használatát viszont erősen ajánlják az UV védelem miatt. A sugarak romboló hatása ellen ügyesen összeállított étrenddel is védekezhetsz:

ha elegendő karotint juttatsz a szervezetedbe, akkor ez az anyag a bőrben lerakódva egyfajta szűrőként kezd működni.

Nem mellesleg gyönyörű bronzos árnyalatot varázsol!

Sárgarépa

Talán te is nyersen rágcsálva, salátába aprítva szereted leginkább, de furcsa módon a répa karotintartalma nem így hasznosul a legjobban - túl vastag ugyanis a sejtfalszerkezete. 

Érdemes ezért időnként párolva is fogyasztanod. De gyömbérrel, chilivel elkészítheted levesnek is. Így vagy úgy, strandszezonban napi két-három szál már néhány hét alatt látható eredményt hoz!

Spenót, a kakukktojás

Talán meglepő, de a második legnagyobb karotinforrásunk a spenót, mely egész nyáron frissen is kapható. Klasszikus főzeléknövény, de a zsenge levelű bébispenót salátának is tökéletes!

Sütőtök

Még szeptemberben jól jöhet, hogy ráerősíts a színedre. Minél sötétebb a húsa, annál több benne a béta-karotin. Önmagában vagy rozmaringgal sütve is finom, de az ínyencek a levesre esküsznek.

Sárgadinnye

A gyümölcsök közül a sárgadinnye a leggazdagabb közül béta-karotinban: egy vékony szelet, vagyis 100 gramm 2 mg-ot tartalmaz. Mézédes illata és íze ellenére nem igazán kalóriadús gyümölcs, gyümölcssalátába is rakhatod, pármai sonkával kombinálva egyenesen mennyei.

Sárgabarack

Július elejétől bőséggel érik, így egész nyáron nem okozhat gondot naponta néhány szemet bekapni a barnaságért. Két közepes sárgabarackban 1,8 mg béta-karotin van

A gyümölcs 85 százaléka víz, így egyben hidratál is, ami különösen jól jön napozáskor.

Mit ne együnk?

A bőrt védtelenné teszi a káros hatások ellen és így gátolja a barnulást a fekete tea iletve az alkohol - ezeket nagy mennyiségben semmiképp ne fogyaszd napozás előtt és alatt.

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?