FAZÉK

Ez az igazi főtt kukorica titka, így lesz igazán puha és édes

Nincs is istenibb csemege az édes főtt kukoricánál, ami szinte kötelező nyáron strandolás közben vagy nyaralás során.
címkék:
  • Szerző:

Ha te is odavagy érte, akkor érdemes otthon is minél többször elkészítened ezt a finomságot, mi pedig megmutatjuk a tökéletes főtt kukorica elkészítésének a titkát!

Így lesz igazán édes és puha a főtt kukorica:

főtt kukorica

Fotó: ripost

  1. Első és legfontosabb lépés, hogy válassz finom és friss csemege kukoricacsöveket a piacon vagy a zöldségesnél. A takarmány kukorica sötétebb, míg a csemege kukorica szép világos és csak ezt lehet édesre és puhára főzni. A levelei legyenek szép zöldek és zsengék, a kukoricaszemek pedig lédúsak. Ha a levelek már megsárgultak, foltosak vagy a szemek elöregedtek, akkor inkább keresgéljünk tovább.
  2. Ne dobd el a kukorica leveleit! Szedd le a kukoricacsőről, majd alaposan mosd át a leveleket és a csöveket is. Egy lábos aljára rakd bele a kukorica külső, szárazabb leveleit, azután rakd rá a kukoricacsöveket, majd a tetejét borítsd be a belső, zsenge levelekkel. Öntsd fel annyi vízzel, amennyi ellepi teljesen, és kezd el főzni.
  3. Forrás után várj 10 percet, majd próbaszúrással többször is ellenőrizheted, hogy mikor puhult meg a kukorica. Minél frissebb, annál hamarabb elkészül. Ha már puhára főtt, nyugodtan benne hagyhatod még a vízben, hogy azzal együtt hűljön le egy kicsit.
  4. Nem érdemes megsózni a vizet, finomabb lesz, ha a kukorica a saját levében fő meg. Ha édes helyett sós ízre vágysz, elegendő fogyasztáskor megsózni ízlés szerint.
  5. Ha szeretnéd kicsit különlegesebbé tenni a főtt kukoricát, akkor tehetsz egy kis tejet a főzővizébe, vagy tálaláskor olvassz vajat a tetejére, isteni finom lesz a végeredmény.

Tudtad, hogy a kukorica milyen egészséges?

A kukorica jó rost- és tápanyagforrás, amely segíti a káros méreganyagok kiürülését a szervezetből. A kukoricában számtalan vitamin található, ezek közül a legjelentősebb az A-, B1-, B2-, és B6-vitamin, valamint C-és E-vitamin. A B1-vitamint más néven boldogságvitaminként is emlegetik, mert rendszeres fogyasztásával javul a kedélyállapot. Feszültség és rosszkedv esetén egyaránt ajánlott!

A kukorica ásványi anyag tartalmát is érdemes megemlíteni: nagy mennyiségben tartalmaz foszfort, káliumot, kalciumot, ként, magnéziumot és folsavat is. A kukorica hajából készült főzet pedig nagyon hatásos húgyúti fertőzésekre, vizelethajtásra, a prosztata problémáit is természetes módon kezelni lehet vele.

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?