FAZÉK

Bibliai böjtös étel, aminél nem létezik egészségesebb a tél végén!

Nemcsak finom, de elképesztően magas a vitamin- és tápanyagtartalma! Tankold fel a tél végére kiürült vitaminraktáradat, legyengült immunrendszeredet a finom, egészségesen édes csíramáléval!
  • Szerző: Ripost

Az ősi magyar konyha egyik legrégibb édes süteménye. Pedig a méltánytalanul elfeledett csíramálé értékes hatóanyagokat tartalmaz, melyek fantasztikus hatással vannak az egészségedre. Nincs más dolgod, mint kicsíráztatni a magvakat, utána jöhet a sütés!

A csíramálé elkészítése végtelenül egyszerű nem kell hozzá más, mint a csírák kiáztatott leve, illetve némi liszt.

A gabonamagból kikelő csírák koncentráltan tartalmazzák a legfontosabb tápanyagokat, a belőlük kinyert lé valóságos vitaminkoncentrátum!

A csíranövény az élet bölcsője: B,- D,-E vitamintartalma kiemelkedően magas, ezen kívül  tartalmaz még vasat, káliumot, kalciumot, magnéziumot, mangánt, és folsavat!

A gabonaszemek keményítőtartalma a csíráztatás és a sütés hatására édeskés ízűvé alakul!

A csíramálé íze ezért kellemesen édes. Vagyis nem kell bele cukor, a természet édesíti éppen kellemesre!

A böjti időszak kedvelt finomságát, a csíramálét te is egyszerűen elkészítheted!

Csíramálé

Hozzávalók:

  • 30 dkg  búza vagy rozs
  • kb. 50 dkg liszt
  • 1,5 liter víz

Így készítsd:

  1. Miután alaposan átmostad a gabonaszemeket, áztasd 1 órára langyos vízbe, majd tedd csíráztató edénybe, vagy egy tálba kevés vízzel felöntve.
  2. Naponta 3-4-szer cseréld a magok alatt a vizet. Kb. 4 nap alatt kicsíráznak a búza vagy rozsszemek.
  3. A friss csírákat daráld le és áztasd hideg vízbe fél órára. Nyomkodd ki és a levéhez keverj annyi lisztet, hogy nokedli tészta állagú legyen.
  4. Kanalazd a tésztát sütőpapírral bélelt jénai edénybe.
  5. 180 fokon süsd 2 és fél órát.

TIPPEK

1. Próbáld ki fahéjjal, aszalványokkal, vagy ízlésed szerinti egyéb finomságokkal!

2. Ha nem fehér, hanem teljes kiőrlésű liszttel készíted, sokkal egészségesebb.

3. A liszt egy részét útifűmag héjjal, zabkorpával helyettesítheted, így lényegesen kevesebb lesz a csíramáléban a  szénhidrát. 

 

 

 

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?