DIÉTA

Nem hiszed el, de ezért is hízol télen! Így kerülheted el

A hosszú, sötét esték és a szürke idő bizony sokunk idegeit megtépázzák. De nem kell karba tett kézzel várnod, hogy rád telepedjen a depresszió, megbetegítsen a levertség, és hízni kezdj. Próbálj ki néhány egyszerû házi gyógymódot.
címkék:
  • Szerző: Ripost

A levertség legjellemzőbb tünetei:

Megnövekedett étvágy, csokoládé és szénhidrát nassolás, nappali fáradtság és aluszékonyság. ingerlékenység. De jelentkezhet fejfájás, és gyomor és bélrendszeri panasz is.

11 ÖTLET LEVERTSÉG ELLEN

  1. Figyelj arra, hogy elég zöldséget és gyümölcsöt egyél. Fogyassz viszont kevesebb cukrot. A keserűcsokoládé az egyetlen megengedett nasi, hisz ez bizonyítottan növeli az endorfinszintet.
  2. A friss tonhal, a lazac, a szardínia és a makréla hetente egyszer kiváló választás a szezonális depresszió ellen, hiszen az agy megfelelő működéséhez szükséges omega-3 zsírsavat tartalmazzák.
  3. A komor hangulat megszüntetésében segít, ha B6-vitaminban gazdag ételeket eszünk. Ez a vitamin olyan enzimek termelődésében játszik szerepet, amelyek részt vesznek a boldogságért felelős vegyületek, a dopamin, illetve szerotonin anyagcseréjében. Kiváló természetes B6-vitamin-forrás a burgonya, a zöldborsó és a banán.
  4. Keresd mások társaságát, hívj vendégeket, járj barátokkal moziba, színházba. Válassz olyan darabokat, amik megnevettetnek.
  5. Keress ilyenkor is a sportolási lehetőségeket. Ne csak a tévé előtt heveréssz.
  6. Ha csak teheted, indulj hosszú sétákra, főleg a délelőtti órákban. Szervezz barátokkal, családoddal hétvégi kirándulásokat, hogy feltöltődj.
  7. Télen se szürkülj be, hordj színes ruhákat, kiegészítőket.
  8. Az orbáncfű tea természetes antidepresszáns, a mezei katáng gyökér, a csalán, a cickafark, a zsurló, a citromfű és a levendula pedig nyugtató, kedélyállapot javító hatású. 
  9. Szerezz be élénk színű lakberendezési tárgyakat, a legjobb a sárga, narancssárga, melynek már a látványa is melegít. De feldobhatod a lakást illatos gyertyákkal, aromaterápiás lámpával és olajokkal is. Kitűnő hangulatjavító a bazsalikom, a bergamott, a geránium, az ilang-ilang, a jázmin, a narancsvirág, a rózsa és a zsálya illata is.
  10. A hiányzó napfény miatt a D-vitamin szükségleted megnő. Pusztán táplálkozással ezt nehéz pótolni, így szedj inkább táplálék-kiegészítőt.
  11. A szauna, a masszázs, a zenehallgatás, a tánc jó ellenszere lehet a rád nehezedő sötét hangulatnak. Kényeztesd magad tudatosan!

címkék: