DIÉTA

Diétáznál? Ha nekivágsz, ezt soha ne tedd, mert elrontasz mindent

Elszántad magad, hogy ledobsz pár kilót? Gratulálunk! Most már csak arra kell figyelned, ne rontsd el az egészet már az elején. Megmutatjuk a legnagyobb hibákat, hogy elkerülhesd őket.
címkék:
  • Szerző: Ripost

Tiltólistára teszel bizonyos ételeket vagy ételcsoportokat

Ha úgy döntesz, hogy teljesen leszoksz a tejtermékekről vagy a gluténról, az rossz döntés lehet. Természetesen, ha gluténérzékeny vagy, akkor nem szabad gluténtartalmú élelmiszert enned, de ha nem, akkor csak divatból ne korlátozd az étrendedet. A szigorú korlátozások ugyanis magukkal hozzák az ellenőrizhetetlen sóvárgást, és azt, hogy a tilos ételeket sokkal finomabbnak képzeled majd, mint amilyenek valójában. Így aztán nem csoda, hogy ha egyszer elveszíted az önuralmad, nyakló nélkül fogod habzsolni őket.

Nem figyelsz oda az éhségre

Ne mások útmutatásai alapján próbáld kontrollálni, mennyit eszel, inkább a saját testedre figyelj: reagálj rá, ha éhséget jelez, de arra is, ha jóllakott. Ha szigorúan betartod az ajánlott adagokat, de étkezés után rögtön éhes vagy, valószínűleg nem tudsz majd hosszú távon is ragaszkodni az étrendhez. Az állandó éhségérzet ugyanis kikezdi az akaraterőt, és evésrohamokhoz vezethet.

Egyszerre változtatsz mindenen

Nem tudod egy lépésben teljesen felborítani a életed. Sokkal jobb, ha kényelmes tempóban vezeted be az étrendedbe és a mozgásprogramodba a tervezett változtatásokat: kezdd kicsiben, aztán legyen egyre egészségesebb az étrended, és egyre intenzívebbek az edzéseid. Ne aggódj, ha ez beletelik egy pár hónapba, a felesleges kilóid sem egy hét alatt rakódtak rád.

Nem alszol eleget

Az új étrend és a rendszeres edzés időbe kerül, de ezekért semmiképp ne áldozz fel alvással töltött órákat. Az alváshiány ugyanis felborítja a hormonrendszert, és szó szerint hizlalhat. Ráadásul, ha kimerült vagy, edzeni sem lesz kedved, és előfordulhat, hogy hizlaló ételekkel vigasztalod magad.

Aszerint választasz edzést, hogy hány kalóriát éget

A futás lehet, hogy jobban megizzaszt, mint a jóga, de ha utálsz futni, akkor csak ezért ne kezdd el, mert hamar megtalálod majd a kifogásokat az edzés kihagyására. Olyan sportágat válassz, amit szeretsz. Sokkal jobb, ha hetente háromszor-négyszer jógázol, mint ha egyszer-kétszer nagy nehezen ráveszed magad a futásra.

címkék: