DIÉTA

Brutálisan elhízott magyar gyerekek

A magyar fiúk huszonnyolc, a lányok huszonhárom százaléka elhízott öt és tizenhét év között. Ezzel a hetedik helyet szereztük meg a világranglistán.
címkék:
  • Szerző: Ripost

 

Mexikó és az USA után kullognak a magyar gyerekek, ezekben az országokban átlag 30 százalék körül van az elhízott gyerekek és tinédzserek száma. De ki áll az élen?

Nagyon meghökkentő, de a listavezető  két mediterrán ország, a görög gyerekek 44 (!) százaléka, az olaszoknak pedig 36 százaléka jelentősen túlsúlyos. Vagyis az új generációkat már sikerült rászoktatni a cukros ételekre, őnekik már nem kell a híres mediterrán diéta…

Arra sincs igazán magyarázat, hogyan kerültek a harmadik helyre az Új-Zéland-i gyerekek. Igaz a távoli szigetország a felnőttek rangsorában is bronzérmes, ott éppen bennünket megelőzve. Ebben a dicstelen versenyben, tehát a felnőtt kategóriában az Amerikai Egyesült Államok veri a világot. Már a lakosság 35,3 százaléka elhízott…

A mediterrán diéta

A mediterrán táplálkozás alapját a növényi eredetű nyersanyagok: zöldségek, gyümölcsök, gabonafélék adják. A szervezet fehérje igényét elsősorban halakkal, sovány csirkehússal, tejtermékekkel fedezik.

A mediterrán étrendet előnyben részesítők kevesebb rejtett és látható zsiradékot fogyasztanak. A többszörösen telítetlen zsírsavak segítenek a koleszterinszint csökkentésében, szerepük van az érelmeszesedés szövődményeinek megelőzésében. A többszörösen és egyszeresen telítetlen zsírsavak nem emelik a vér koleszterinszintjét, inkább csökkentik. A görög, olasz, stb. konyha ételei körülbelül 7 % telített zsírt, amíg a magyar konyha ínyencségei 22 % telített zsírt tartalmaznak.

A mediterrán országokban jóval több zöldséget fogyasztanak, mint hazánkban. A mennyiség mellett még egy nagyon fontos eltérés van: a elkészítési mód. A zöldségek nyers formában vagy enyhén megpárolva kerülnek az asztalra, így megőrzik magas vitamin és ásványianyag tartalmukat, és ami még nem elhanyagolható tény, hogy magas telítőértékkel és alacsony kalóriatartalommal rendelkeznek.
Mindezek miatt rendszeres fogyasztásuk segít számos betegség kialakulásának megelőzésében, például: szív és érrendszeri betegségek, elhízás, bizonyos daganattípusok.

 

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?