CSALÁDOK

Így győzd le a koronavírus miatti aggodalmad

Mentálhigiénés szakemberek összegyűjtöttek néhány tippet, amik segítenek mérsékelni és kordában tartani a koronavírus miatti aggodalmat és szorongást. Ez kiemelten fontos lenne most, mert a negatív érzelmektől nem csak rosszul érezzük magunkat, de gyengébbek is leszünk.
  • Szerző: Ripost

Már hivatalosan is megjelent Magyarországon az egész világot lázban tartó koronavírus, mostantól tehát még kevésbé érezhetjük magunkat biztonságban. A betegség miatt érzett szorongás ragadós, amit táplálnak az aggasztó hírek és az álhírek, valamint a félreértelmezett mindennapi esetek (köhögés, tüsszentés a járműveken), és azért is, mert a szorongástól – ironikus módon – nem csak rosszul érezzük magunkat, de növeljük is a betegség kockázatát.

Fotó: Shutterstock

A mentálhigiénés szakértők viszont azt is hozzátették, hogy a szorongás akár normális és hasznos is lehet, ha megfelelő szinten van, mert arra buzdít bennünket, hogy pozitív megelőző lépéseket tegyünk.

Mindeközben azonban tennünk kell a rossz érzések ellen, ebben ad tanácsot a Today magazin összeállítása.

1. Tartsunk médiaszünetet!

Ne merüljünk el a nap 24 órájában a koronavírussal kapcsolatos hírekben. Ne nézzük állandóan a közösségi médiát és az internetet. Ha valós információkra vagyunk kíváncsiak, válasszunk megbízható, hiteles forrásokat.

2. Gyakran mossunk kezet

A legalább 20 másodpercig, meleg vízzel és szappannal végzett kézmosás olyasmi, ami valóban csökkenti a betegség kockázatát.

 

3. Erősítsük immunrendszerünket

Együnk sok zöldséget, gyümölcsöt, mozogjunk rendszeresen, aludjunk rendesen. Az alvás közvetlen, kiemelten jó hatással van az immunrendszerre.

4. Az észszerűség határán belül készüljünk fel

Ez elsősorban a spájzunk feltöltését jelenti, ám nem szabad túlzásba esni.

20200227 koronavírus hiszti fotó Szabolcs László

Mindenesetre a felkészülés pszichésen nyugalmat adhat a szorongóknak.

5. Sétáljunk a szabadban

A természetben töltött idő megnyugtató a lélek és a test számára egyaránt, különösen szép, napfényes időben. Éljünk vele!

6. Nyugtázzuk szorongásunkat

Általában hiábavaló azt mondani egy nagyon szorongó embernek, hogy hagyja abba. A szakértők sem eszik. Ehelyett – legyen az koronavírus vagy más pánikot kiváltó helyzet – inkább azt javasolják, hogy ismerjük el a szorongást és kezdjünk el dolgozni rajta. „Nevezzük meg, hogy megszelídíthessük”!

7. Írjuk le aggodalmainkat

A szavaink papíron vagy a képernyőn leírva segíthet elkerülni a pánikba fordulást. Írjuk le azokat a dolgokat, amelyekre gondolunk, és gondolkodjunk el rajta.

Fotó: Pixabay

8. Küldjünk egy kis szeretetet

Keressük meg a szeretteinket, hívjuk fel őket, vagy legalább írjunk nekik pár sort! Kifejezetten megnyugtató azt érezni, hogy nem vagyunk egyedül.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?