ÉLETMÓDI

8 hét után már az arcon is meglátszik az eredmény

8 hét, és megfiatalodik az arc. Mutatjuk, mit kell t(enni)!
címkék:
  • Szerző: Ripost

Ha sok cukrot és finomított szénhidrátot, például tésztát, rizst eszünk, a vércukorszint magasra szökik, és akár tartósan is ebben a tartományban maradhat. A cukormolekulák pedig a fehérjékhez kötődnek, köztük a bőr feszességét adó kollagénhez is. Ezt a folyamatot hívják glikációnak, amelynek eredményeként a bőr rugalmatlanabbá válik, és hamarabb megjelennek rajta az öregedés jelei, a ráncok és az elszíneződések.

Mit szabad és mit nem?

Azok, akik sok olívaolajat, halat és hüvelyest fogyasztanak, kevésbé hajlamosak a ráncképződésre, mint azok, akik leginkább húst, vajat, zsíros tejtermékeket és cukros édességeket esznek. Kutatások szerint a feldolgozott húsfélék, az üdítőitalok és a sütemények az átlagosnál is szorosabb kapcsolatban vannak a ráncosodással, míg a hüvelyesek, a zöld leveles zöldségek, a spárga, a diófélék, az olívaolaj, az alma és a körte a fiatalság megőrzését segítik. A glikáció melléktermékei nemcsak a fehérjéket roncsolják, hanem a kötőszövetet is, gyulladásokat, szívbetegséget és cukorbetegséget okoznak. Az étrendben és az életmódban bevezetett változtatások épp ezért erőteljesen befolyásolhatják a bőr állapotát. Akár már 8 hét alatt is is észlelhetjük a változást Ehhez a következőkre kell figyelnünk:

  1. Válasszuk a mediterrán diétát

Ebben az étrendben rengeteg a friss gyümölcs és zöldség, a teljes kiőrlésű gabona, valamint a sovány fehérje. Enyhíti a szervezet gyulladásos folyamatait, és sok van benne a szabad gyökökkel harcoló A-, C- és E-vitaminból.

  1. Tankoljunk fel rosttal

A csicseriborsó, a lencse, a bab és számos zöldség nagyon gazdag rostokban. Ez nemcsak az emésztőrendszer egészségét segíti, de a vércukorszintet is stabilizálja, ami visszafogja a glikációt. A vegetáriánus ételek rendszeres fogyasztása különösképpen sokat segít.

  1. Igyunk zöld teát

Legalább napi egy-két csésze zöld tea erőteljesen védi a bőrt, és stimulálja a kollagéntermelést. A paradicsomban levő likopin nevű antioxidáns vegyület szintén glikációt enyhítő hatással rendelkezik.

  1. Együnk több egészséges zsírsavat

Az avokádóban, a makrélában, a diófélékben, a magvakban, a hüvelyesekben levő egészséges zsírsavak enyhítik a gyulladásokat, és képesek újra feszessé tenni a rugalmasságát vesztett bőrt.

  1. Főzzünk alacsony hőmérsékleten

Az alacsony hőmérsékleten, vagyis 120 Celsius fok alatt elkészített élelmiszerek szintén segítenek minimalizálni a glikáció hatását. Épp ezért érdemes, párolni vagy főzni az ételeinket. Ha citromlében vagy almaecetben marináljuk az élelmiszereket, ez szintén segíthet késleltetni a glikotoxinok kialakulásához vezető reakciókat.

 

Mi is az a glikáció tehát?

A glikáció, (amikor a cukor fehérjéhez kötődik), az oxidáció mellett az egyik legfontosabb molekuláris mechanizmus, amely károsítja a szervezetet, gyorsítja az öregedést, növeli a gyulladásszintet. Sajnos ez a folyamat számos „harci sebesülést” hagy maga után a szervezetben, pl. az artériákban kialakuló hegesedést, amit plakoknak nevezünk. Nem csoda tehát, hogy olyan szoros kapcsolat van a cukorbetegség és a szívbetegség között.

Emelkedett inzulinszint – az idő előtti öregedés és halál fő oka

A mechanizmus egyszerű:

1. Túl sok cukor/gabona és készétel kerül a szervezetbe, valamint

2. túl kevés a mozgás

Korábbi vizsgálatok is azt igazolták, hogy a magas cukor és gabonatartalmú étrendek az elhízottság fő okozói, és hogy a vékonyság a hosszú élet egyik kulcs faktora.

Sajnos számos orvos és természetgyógyász még mindig nincs tisztában az inzulin egészségre kiható alapvető szerepével.

Fontos megértenünk, hogy az inzulin szerepének alapos megértése a legtöbb, amit tehetünk egészségünk optimalizálása érdekében.

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?