DIÉTA

Vigyázz, így támad a strandon a cukor!

Csak egy kicsit nassolnál a strandon? Vigyázz, a hagyományos strandételekkel rengeteg cukrot fogyaszthatsz el!
címkék:
  • Szerző: Ripost

Megéheztél a strandon? Nagyon vigyázz, mit eszel és iszol, a strandételekben több fronton is támad a cukor.

Nézzük először is a klasszikus lángost és palacsintát: mindegyik fehér lisztből készül, ami már önmagában képes alaposan meghintáztatni a vércukorszintedet. A palacsintánál ehhez jön még hozzá a töltelék, amelyik általában szintén cukros lekvár, kakaó, vagy édes túró. A kürtőskalács sem áll másból, mint fehér lisztből és cukorból. Ám a hot dog és a hamburger sem sokkal jobb, hiszen ezeket is fehér lisztből készült zsemlében, kifliben kapod.

Az édességek szintén nem cukormentesek: a fagyi, a rétes vagy a fánk csak úgy ragad a cukortól. De az édes, tejszínhabos, esetenként fagyis, szirupos kávéitalokban is több teáskanál cukor van, csakúgy, mint a jeges teákban.

Az italokban is ott rejtőzik a fehér méreg: az üdítő italokkal, a jégkásákkal szintén rengeteg cukrot veszel magadhoz, de a sör is szénhidrátdús ital.

Vajon mit érdemes akkor enni? A legtöbb étkezdében kaphatsz sovány, sült húst salátával vagy zöldségkörettel, ez mindig diétabarát választás. Szénhidrátszegény kenyérből készült szendvicset vagy salátát is vihetsz magaddal, így pénzt is spórolhatsz.

A fagyizókban is érdemes alaposan körülnézni, sok helyütt szerepel cukormentes, sőt, akár paleo fagyi is a választékban. Ha nincs ilyen, és semmiképp nem tudsz fagyi nélkül élni, válassz valamilyen gyümölcsfagylaltot vagy sörbetet, és ebből is csak egy gombócot.

A jeges teát te magad is elkészítheted, mielőtt kimennél a strandra, ha termoszba teszed, nem melegszik fel. Ha nem vittél magaddal ilyesmit, és koffeinre van szükséged, akkor kérj egy egyszerű hosszú kávét cukor nélkül, vagy egy sima, forró teát. Az italok közül pedig a víznél jobbat és cukormentesebbet még nem találtak fel - persze, ha kulacsban viszed a strandra, pár szem gyümölccsel nyugodtan megbolondíthatod. Gyümölcsöt és felszeletelt zöldségeket egyébként is érdemes magaddal vinned, arra az esetre, ha valami édességre vagy rágcsálnivalóra vágysz.

címkék: