DIÉTA

Megvéd a téli hízástól és a betegségektől ez a 6 diétaszabály

Ahogy a ruhatáradat is az évszakhoz igazítod, ugyanúgy kellene a diétádat is téliesíteni. Persze nem azt javasoljuk, hogy cseréld le a salátát valamilyen hizlaló ételre, inkább azt, hogy fogyassz olyan élelmiszereket, amelyek segítenek elhárítani a tél kellemetlen mellékhatásait, hogy januárban is ugyanolyan karcsú és energikus legyél, mint amilyen júliusban voltál.
  • Szerző: Ripost

Egyél halat a sok D-vitaminért!

A rövid nappalok miatt ilyenkor kevesebb D-vitaminhoz jutsz, ez viszont nemcsak a csontjaidnak árt, hanem az immunrendszered működését is visszafogja. Épp ezért, amilyen gyakran csak lehet, egyél tengeri halat: lazacot, szardíniát, makrélát. A konzerv szardínia is kiváló D-vitamin forrás!

Edd meg a szivárványt!

Minél többféle zöldség és gyümölcs szerepeljen az étrendedben, hogy az immunrendszered optimálisan működhessen. Legyen benne zöld brokkoli, piros paradicsom, lila káposzta, sárga paprika, és mindenféle színű gyümölcs. Minél színesebb az étrended, annál jobb!

Töltődj fel C-vitaminnal!

A C-vitamin a téli problémák legjobb ellenszere. Ez az immunrendszer-erősítő antioxidáns csökkenti a nátha valószínűségét, különösen akkor, ha sokat vagy kint a szabadban. Mivel serkenti a bőr kollagéntermelését, a bőrödet is rendbe hozza. A napi adagról viszont minden nap gondoskodnod kell, mert a szervezet nem képes raktározni ezt a vitamint. Reggel kezdd a napot citromos vízzel, egyél sok paprikát, savanyú káposztát, narancsot.

Segíts a bélrendszerednek!

A jól működő immunrendszer alapja a kiegyensúlyozott bélflóra, amelynek a probiotikus élelmiszerek fogyasztásával segíthetsz: egyél minél több joghurtot és savanyú káposztát. Egy tanulmány szerint egyébként azok a sportolók, akik probiotikum-készítményeket szedtek a vizsgálat ideje alatt, 27 százalékkal kevesebbszer betegedtek meg náthában és gyomorfertőzésekben, mint a probiotikumokat nem szedők.

Tartsd egyenletesen a vércukorszintedet!

A rövid nappalok és a rossz idő a hangulatunkat is megviseli. A legjobb ellenszer, ha igyekszel egyenletesen tartani a vércukorszintedet, mert ettől higgadtabb és éberebb leszel. Egyél sok fehérjét és értékes, összetett szénhidrátokat rendszeres időközönként: reggelire jó választás például a tojás vagy a zabpehely, ebédre és vacsorára a sovány sonkás, tojásos szendvics vagy a csirkemell párolt zöldségekkel

Tornázd fel a szerotoninszintedet!

A hangulatodat olyan ételekkel is javíthatod, amelyek magasabbra tornázzák a szervezetedben a többek között a jó kedvért is felelős szerotonin szintjét. Ehhez a triptofán nevű aminosavra van szükséged, amely a szerotonin egyik építőköve. Egyél minél több tonhalat , spenótot, babot, kelkáposztát, lehetőleg egészséges, összetett szénhidrátokkal párosítva.