DIÉTA

Kerüld el ezt a januári divatdiétát, mert csak hízhatsz tőle

Szeretnéd egy gyors és hatékonynak hitt léböjtkúrával indítani az évet? Ne tedd, jó eséllyel többet szedsz fel tőle, mint amennyit leadsz!
  • Szerző: Ripost

A szupermodellek és más celebek sokszor esküsznek a léböjtre, amellyel állítólag akár egy ruhaméret is lemegy. Pedig inkább a fordítottja igaz, sokat felszedhet az, aki így próbálkozik a fogyással.

Hogy miért? Mert a diétának pár napon belül vége, és a fogyókúrázó szinte azonnal vissza is tér a korábbi, rossz étkezési szokásaihoz – ez pedig nem vezethet tartós fogyáshoz. Ráadásul a léböjt idején nem zsírt, hanem főként vizet és izomszövetet veszítünk. Ha pedig kevesebb a testünkben az izomszövet, az anyagcserénk is lelassul, a hirtelen ledobott izmot pedig hetekbe, és erőteljes edzésekbe telik visszaszedni. Egy egyhetes léböjt alatt leadott két kiló izomszövetet akár hat hétbe is telhet helyreállítani, ha komolyabb erősítő edzéseket végzel!

A kifacsart gyümölcs- és zöldséglevekben ráadásul nincs rost, csak cukor. Persze a friss leveknek helyük van a kiegyensúlyozott étrendben, de nem böjtös ételként, hanem kiegészítőként. Ha viszont magukban iszod őket, semmi nincs, ami lelassítaná a cukor felszívódását, vagyis a lével a tested óriási cukorlöketet kap. A vércukorszinted felszökik, majd újra leesik, vagyis rosszul fogod magad érezni, a tested pedig gőzerővel raktározni kezdi a zsírt. Az inzulin-reziszenciával, vagy cukorbetegséggel élőknek pedig egyenesen életveszélyes lehet egy ilyen rohamdiéta.

Ha mindenáron szigorú diétával akarod kezdeni az évet, igyál inkább turmixot, amelyben az egész gyümölcs benne van – a cukor felszívódását lassító rostokkal együtt. A legjobb, ha tartasz a fagyasztóban egy csomag bogyós gyümölcsöt – málnát, szedret, ribizlit. Ebből 15 dkg-ot turmixolj össze 20 dkg joghurttal, ami jóllakató, izomépítő fehérjével lát el, egy pici mézzel vagy sztíviával, és egy-két csészényi vízzel. Ebből a mennyiségből 2-3 bögrényi finom, laktató, fehérjetartalmú turmix lesz.