DIÉTA

Édesszájú vagy? Óráról órára változhat a helyzet, ha követed ezt a tervet

Úgy érzed, képtelen vagy legyûrni a cukorfüggést? Végigvezetünk azon a terven, amelynek segítségével küszködés nélkül megszabadulhatsz az édesszájúságtól.
  • Szerző: Ripost

Reggel 7 és 10 óra között

Töltekezz fel sok rostot, fehérjét és zsírt tartalmazó reggelivel, amely egész délelőttre eltelít. Egyél zabkását, avokádót, tojást, halat, sonkát, ha pedig még mindig éhes vagy, pirítósevés helyett igyál meg egy nagy pohár vizet, majd figyeld meg, eltűnt-e az éhséged.

Tízórai: 10 és 12:30 között

Válaszd a friss gyümölcsöt, de legfeljebb naponta két szemet, és kerüld a cukorban gazdag banánt és szőlőt. Finomítatlan szénhidrátot, egészséges zsírsavakat és fehérjét tartalmazó ételt azonban nyugodtan ehetsz: egy cukormentes zabkeksz és kevés mogyoróvaj például nagyon jó ötlet. Tarts mindig kéznél egy kis egészséges nassolnivalót arra az esetre, ha megéhezel, vagy gyorsan energiára van szükséged.

Ebéd előtt: 12:30

Az édességvágy leküzdésében a táplálékkiegészítők is segíthetnek: vegyél be egy tabletta krómot, amely az egészséges vércukorszint fenntartásában segít. Ha nem esik le a vércukorszinted, nem fogod annyira kívánni az édességeket.

Ebéd: délután 1 és 3 óra között

Az ebéd mindig nagyobb adag, mint a reggeli, és a legjobb, ha sok fehérjét és vitamint tartalmaz. Remek választás lehet például a hús,  zsíros húsú hal, a gomba és a tofu, ezek mind csökkentik az édességek utáni sóvárgást. Igyál minél több vizet mellé, hogy ne érjen utol az ebéd utáni kajakóma. Még jobb, ha egy kis sziesztázásra is van módod, a stressz és a kialvatlanság ugyanis szintén az édességvágyat erősíti. A pihenés ne tartson tovább 20 percnél, nehogy nagyon elálmosodj.

Délután 3 és 7 óra között

Tereld el a figyelmet az édességekről egy kis zenével és edzéssel. A legjobb, ha közvetlenül vacsora előtt mész edzeni, így kisebb lesz a valószínűsége, hogy valamilyen értéktelen élelmiszert választasz vacsorára. Nem kell nagyon megerőltetned magad, ha nem akarod, egy félóra séta is megteszi.

Vacsora: este 7 és 9 óra között

A 7 óra tökéletes időpont a nap utolsó étkezéséhez. A fogások legyenek gazdagok fehérjében, egészséges zsírsavakban és összetett szénhidrátokban: a legjobb választás a sovány hús, például a csirke vagy a pulykahús. A sóval azonban érdemes vigyázni, felborítja a szervezet egyensúlyát, és édességrohamot is kiválthat. Ha lehet, adj a vacsorához magnéziumban gazdag ételeket, például zöld leveles zöldségeket, mivel ezek természetes nyugtatóként és izomlazítóként hatnak. Különösen akkor érdemes sokat fogyasztani belőlük, ha éjszakánként izomgörcsökre ébredsz. Étkezés után minél hamarabb mosd meg a fogad, hogy a mentaíz végképp kiűzze a szádból az ételek ízét, és tiszta aromájával megelőzze az éhségrohamot.

Késő este: este 9 és 11 óra között

Vegyél meleg, illóolajos fürdőt, hogy ellazulj, és a rágcsáláshoz vezető unalmat is megelőzd. Ha nagyon szeretnél egy esti csokiért nyúlni, tarts egy perc szünetet, például készíts egy szelfit magadról, hogy ezzel kizökkentsd magad az édességre vonatkozó gondolatok közül. Lehetőleg 11 előtt feküdj le, hogy kialudd magad, nehogy másnap az alváshiány miatt ugorj rá az édességekre.