KÜLFÖLD

Véget ért egy szép korszak

A Volks­wa­gen vég­leg be­fe­jezte az első au­tó­tí­pu­suk, a Bogár gyár­tá­sát, ami a négy­ke­re­kűek tör­té­nel­mé­ben egy fon­tos kor­szak végét je­lenti.
  • Szerző: The_M

A Volkswagen Bogár, hivatalos nevén VW Type 1 sorozatgyártásáról 1938-ban döntöttek, miután Barényi Béla, illetve Ganz József korábbi terveit Ferdinand Porsche véglegesítette, és azt a Harmadik Birodalom vezetése elfogadta, mint a német gazdaság egyik fő exportcikkét.

A II. világháború miatt azonban csak 1945-ben kezdődött meg a sorozatgyártás, és azonnal óriási népszerűségnek örvendtek a kis kompakt autók. Az ikoni státuszát a Bogár azonban csak a hatvanas években érte el, amikor igazán betört az amerikai piacra. Ezt követően mindenki Beetle-t akart vezetni, és ez a lelkesedés egészen 2003-ig ki is tartott, ekkor készítették az utolsó darabot az eredeti designból.

Közben 1997-ben megindult a modern Bogár gyártása, ami ismét világszintű őrületet váltott ki, bár a nagy előd népszerűségét nem tudta megdönteni. Ahogyan a 2011-es utolsó vérfrissítés sem, így a Volkswagennél a csökkenő eladások miatt tavaly úgy döntöttek, ütött a Bogarak órája, és most szerdán legördült az utolsó VW Beetle a mexikói gyártósorról.

Eltűnni persze nem fognak az utakról, hiszen a történelem harmadik legtöbb példányban eladott autójáról van szó, és a több milliónyi rajongó lelkesedése örökéletűvé teszi a típust. Nemcsak tökéletes állapotúra felújított Bogarak gurulnak az utakon, hanem egyedi, már-már műalkotásnak mondható darabok is.

A pénteki napilapban még több képet és információt találtok a legendás Bogarakról.