KEDVENC

Vissza­tér az '50-es évek nagy di­vatja! Ha­tal­mas be­je­len­tés ér­ke­zett a Ja­gu­ár­tól.

Úgy dön­tött a cég, hogy be­tartja 1955-ben tett ígé­re­tét, és le­gyártja a világ egyik leg­szebb au­tó­já­nak 100-as szé­ri­á­já­ból még hi­ányzó 25 da­ra­bot.
  • Szerző: MZ/X

A Jaguár 63 évvel ezelőtt tett ígéretéhez képest – miszerint 100 darab készül a parádés megjelenésű D-Type sportautóból -  eddig mindössze 75 példány gurult ki a gyárból. Hangsúlyozzuk: eddig!

Hamarosan elkészül ugyanis a hiányzó 25 darab ikonikus autó, sőt, ezeket meg is lehet vásárolni!  

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Ugyanolyan lesz, mint az eredeti

A hiányzó 25 példány a Jaguar Land Rover Classic Works Warwickshire-i üzemében kerül legyártásra, nem is akárhogy. Minden darab azon paraméter alapján készül el, ahogy azt a mérnökök az ’50-es években meghatározták. Hogy mindez megvalósulhasson, a Jaguar Classic szakértői komoly munkát végeztek: felkutatták az eredeti tervrajzokat és feljegyzéseket, így a régi D-type minden egyes legyártott új darabja az utolsó csavarig olyan lesz, mint az 1955-ös első példányé

A „pót” széria első - amolyan prototípusnak szánt - darabja már el is készült. A Longnose karosszéria kivitelű modellt a párizsi Salon Retromobile kiállításon mutatták be.

Álomautó rövid vagy hosszú orral

A leendő szerencsés vásárlók még választhatnak is az 1956-os évjáratú Longnose orrképzésű, vagy a rövidebb, Shortnose kialakítású karosszéria, illetve a 3,4 literes vagy 3,8 literes soros hathengeres motor között.

Nem lesz olcsó!

Egyelőre nem árulták el, pontosan mennyit kell leszurkolni a háromszoros Le Mans győztes sportautó 25 exkluzív példányának egyikéért, de tippek azért vannak. Az suttogják, hogy 350.000 millió forintnak megfelelő összegért már lehet egyet rendelni, ami a közelében nincs a 2016-os aukción, rekordáron elkelt példány 5,5 milliárd forintos árához képest.

Eközben a címlapon