ÚTISÚGÓ

Vissza­sír­juk a Bam­bit, és hi­á­nyol­juk a Ba­la­to­non az igazi retró he­lye­ket

Tom­bol a ret­ró­láz és az em­be­rek akár haj­lan­dóak töb­bet is fi­zetni egy múlt­idéző ter­mé­kért vagy szol­gál­ta­tá­sért - de­rült ki egy ret­róra sza­ko­so­dott blog ku­ta­tá­sá­ból.
címkék:
A magyarok 84%-a szerint a retró manapság mindent visz!

- többek között ez derült ki a Nagy Retró Kutatásból, amelyben több mint 2400-an válaszoltak a feltett kérdésekre.

Érdekes, hogy a 24 év alatti válaszadók gyakrabban vásárolnak retró termékeket vagy szolgáltatásokat, mint az idősebbek. Összességében azonban elmondható, hogy a kitöltők közel 90 százaléka vásárolt egy éven belül valamilyen 25 évnél régebbi tárgyat vagy olyan terméket, mely a boltokban most is kapható, de megjelenésében a retró irányzatot képviseli.

A kutatásban arra is keresték a választ, hogy az egyes terméktípusok esetében mennyiben befolyásolja a vásárlás előtti döntést egy jól sikerült múltidéző megjelenés.  Kiderült, hogy nem érdemes a ruházati- és műszaki cikkek esetében visszakanyarodni a múlthoz. A döntéseket komolyan befolyásoló tényezőként a szállások, a vendéglátóhelyek és programok esetében viszont érdemes a retróval számolni, de az élelmiszerek esetében is sokat nyomhat a latban egy ilyen megjelenés vagy íz.

Egy igazán jó retró termék vagy szolgáltatás az előző rendszer stílusát kell, hogy idézze. A válaszadók túlnyomó része az olyan vendéglátó- és szálláshelyeket kedveli, melyek

a lehető legjobban megidézik egy kor hangulatát.

Valószínűleg a gyermek-, és fiatalkori emlékeknek köszönhető, hogy a 2400 kitöltő két harmada az előző rendszer stílusát kedveli a legjobban, míg az amerikai- vagy éppen olasz retró jóval kevésbé népszerű. Érdekesség még, hogy a múltat megidéző szolgáltatásokért vagy termékekért hajlandóak vagyunk többet is fizetni.

Kiderült az is, hogy miket hiányolunk a leginkább az előző rendszer idejéből. Ha a Balaton világát nézzük, akkor egyértelmű, hogy a kertmozik és az olcsó étkezési lehetőségek (automaták, önkiszolgáló éttermek) után vágyódunk leginkább, de minden harmadik válaszadó felélesztené az olcsó SZOT üdülések rendszerét is. Abban is nagy volt az egyetértés, hogy

Eközben a címlapon
a kölcsönzők és a korabeli strandcikkek felett végérvényesen eljárt az idő.

Nagyon hiányoljuk viszont a Bambit, hiszen az említett rangsort toronymagasan ez a régi szörp nyerte. Utána szinte holtversenyben említették a válaszadók a Trappert, a Traubit és a Trabantot, míg mögöttük a Márka, valamint két szórakoztató elektronikai gyár a Videoton és az Orion futott be.

címkék: