FAZÉK

Vi­lág­baj­nok ez az Erős Pista, mu­tat­juk, hogy tudod el­ké­szí­teni

Újra és újra bi­zo­nyít a sza­bol­csi szu­per-há­zi­asszony! Boros Vali csí­pős­ben is ott­hon van, pap­ri­ka­krémje pedig maga a csoda! Fan­tasz­ti­kus az íze, a színe, az il­lata! Nem ma­rad­hat ki a pör­költ­ből és a gu­lyás­ból!

Aki kedveli a pikáns, csípős ízeket, annak nem hiányozhat a konyhájából az Erős Pista. A Piros Arany után a második legnépszerűbb paprikakrém, ráadásul világszerte ismerik! Sorra nyeri ugyanis a nemzetközi díjakat. Nem csoda: minőségi erős paprikából készül, nincs benne tartósítószer, és pikáns ízt ad a halászlének, gulyáslevesnek, pörkölteknek.

Fotó: Markovics Gábor
EZEKET OLVASTAD MÁR?

Házilag is könnyedén elkészíthető ez a szuper ízbomba, még finomabb is sokkal, mint a boltban kapható változat. Egy ennyire hagyományos, magyar ízesítő esetében kihez is fordulhatnánk receptért, ha nem Boros Valihoz? Hiszen a szabolcsi asszony igazán ismeri a dörgést a konyhában!

Fotó: Markovics Gábor

HÁZI ERŐS PISTA

Hozzávalók:

80 dkg erős, piros színű paprika

20 dkg paradicsom

20 dkg só

Fotó: Markovics Gábor

Elkészítés:

1. Alaposan mosd meg a paradicsomot és a paprikákat. A paprikák szárát vágd le; az Erős Pistához nem kell kicsumázni őket, egyben mennek a darálóba.

Eközben a címlapon

2. Vágd szét a paradicsomot, majd a paprikával együtt daráld le.

3. A darált paprikát, paradicsomot keverd össze a sóval.

4. Tedd zárható üvegekbe.

Semmit nem kell hozzátenned, a só tartósítja a darált paprikát. Valika minden évben annyit készít, hogy legyen mihez nyúlni, míg be nem érik az új termés a kertben. És egy tanácsot is ad: miközben készíted az Erős Pistát, viselj kesztyűt…

Elképesztő eredményeket publikált egy neves orvosi szaklap. Egy átfogó kutatásból kiderült, hogy azok az emberek, akik rendszeresen fogyasztanak erős ételeket, jóval tovább élnek, egészségesebbek, mint akik kerülik ezeket. Kínában egy 9 éven át tartó, 512 ezer emberre kiterjedő kutatásban azt vizsgálták, miként hat a fűszeres ételek, ezen belül a csili fogyasztása a kutatásba bevont 30 és 79 év közötti férfiak és nők egészségi állapotára. Kiderült, hogy akik rendszeresen ettek ilyen ételeket, azok esetében14 százalékkal alacsonyabb volt az 1000 főre vetített halálesetek száma.