DIÉTA

Vi­gyázz, ezek a reg­geli szo­ká­sok na­gyon hiz­lal­nak!

Sze­ret­nél le­adni egy pár kilót, de se­hogy nem megy? Lehet, hogy nem is az el­fo­gyasz­tott éte­lek­ben kel­lene ke­res­ned a hibát, hanem azok­ban az apró szo­ká­sok­ban, ame­lyek anél­kül hiz­lal­nak, hogy ész­re­ven­néd. Meg­mu­tat­juk, mit ér­de­mes más­képp csi­nál­nod reg­ge­len­ként.
címkék:

Túl sokáig alszol

Azt már biztosan tudod, hogy a túl kevés alvás hizlal, mivel emeli a szervezetben a kortizol stresszhormon szintjét. Ám a legújabb kutatások szerint a túl sok alvás sem segít, akik ugyanis több mint 10 órát alszanak naponta, azoknak általában magasabb a testtömegindexük, mint akik 7-9 órát töltenek az ágyban. Vagyis érdemes egy kicsit korábban kelni.

Fotó: Pinterest
Sötétben készülődsz

Ha reggel nem húzod el a sötétítőt, nem részesülsz a napfény fogyasztó hatásában. A vizsgálatok szerint már 20-30 percnyi reggeli napfény is elég ahhoz, hogy a belső órád kiegyensúlyozódjon, és a Napból érkező fénysugarak hatására már korán beinduljon a zsírégetés.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Nem ágyazol be

Lehet, hogy elsőre furcsán hangzik, de egy kutatás szerint általában jobban alszanak azok, akik reggel beágyaznak. A kutatók szerint talán az lehet a magyarázat minderre, hogy akik ebben ragaszkodnak a szokásokhoz, azok képesek más döntéseket, például az ételeik kiválasztásának kérdését is fegyelmezettebben meghozni.

Fotó: Pinterest
Nem lépsz rá a mérlegre

Túl gyakran megmérni magad nem előnyös, de hetente néhányszor azért ajánlott, hogy követni tudd a súlyod változását. Lehetőleg reggel méredzkedj, nem csak azért, mert ilyenkor kevesebbet mutat a mérleg, hanem azért is, mert ha kicsit többet látsz a kijelzőn, mint szeretnél, akkor már aznap változtathatsz az étkezési szokásaidon.

Kihagyod a reggelit

Bár sokan így igyekeznek spórolni a kalóriákkal, minden tudományos kutatás arra utal, hogy aki kiegyensúlyozottan reggelizik, általában később lesz éhes. Már a fogyókúrásnak gondolt reggeli is árthat, ha keveset eszel, akkor hamarabb megéhezel, és a grelin nevű, éhséget kiváltó hormonból is több lesz a szervezetedben.

Eközben a címlapon
címkék: