FITTFAZÉK

Végre ki­de­rült, hány to­jást sza­bad meg­enni

He­tente több­ször meg­kí­vá­nod a to­jást? Ha nem sült sonka és grill­kol­bász mellé eszed, akkor nincs baj.
  • Szerző: A

Sokáig a tojásra egészségtelen koleszterinbombaként tekintettek. Valójában azonban a benne található telített zsírsavak alacsony szintjének köszönhetően a tojás a kiegyensúlyozott étrend része lehet.

Fotó: Pinterest
EZEKET OLVASTAD MÁR?

Szerencsére úgy tűnik, hogy egy doboz tojás elfogyasztása hetente teljesen normális. Egy átlagos személy két tojást ehet ugyan naponta, de van egy komoly korlátozás.Egészséges a napi két tojás, de ha megbolondítod a tojást sajttal, vajas pirítóssal, sült sonkával, szalonnával, akkor túl sok telített zsírt és kalóriát viszel a szervezetedbe.

Ne fogyaszd telített zsírsavakban gazdag ételekkel!

Fotó: Pinterest

Ha a sülthúst két tojással, kevés olívaolajjal, sóval és borssal fogyasztod, ami mellé salátát, avokádót, egy szelet pirítóst raksz - rendben van. De ha a salátát és teljes kiőrlésű pirítóst sajttal vagy szalonnával helyettesíted, akkor túlzásba esel a kalóriákat és zsírokat illetően.

Akkor sem teszel jót, ha csak tojásfehérjét fogyasztasz és nem eszed meg a sárgáját.

A tojássárgájában vannak bizonyos tápanyagok, amikhez nem jutsz hozzá, ha csak a tojásfehérjét eszed meg. Minden zsírban oldódó vitamin ugyanis a tojássárgájában található. Ha eltávolítod a sárgáját, akkor eltávolítod a zsírokat, de ezzel együtt a tápanyagokat is.

Egyetlen tojásban 80 g kalória, 5 g zsír és 6 g fehérje található

Tehát, ha sok fehérjéhez és zsírhoz jutsz más ételekből is, akkor ne öttojásos-sajtos omlettet egyél minden nap reggelire. De ha egész nap úton vagy és nem tudod, mikor fogsz legközelebb enni, akkor raktározz és üss egy tojást nyugodtan a serpenyőbe, mielőtt elindulsz.    

Eközben a címlapon