kulcsár edina
Retro-hetek január 4-tõl! A hónap végéig az egyik német áruházlánc ismét elfogadja a forgalomból immár 14 éve kivont német márkát.
Az újév első jópofa reklámkampánya arra épít, hogy nosztalgiából vagy feledékenységből a németeknél /lehet, hogy itthon is néhányunknál.../ maradt összesen 6,6 milliárd euró értékű visszaváltatlan német márka.
A Postbank felmérése szerint ez a nem csekély összeg a német lakosság háromnegyedénél van /!!!/ kisebb-nagyobb címletekben. Csak minden ötödik német felejtkezett el beváltani euróra, a többiek érzelmi okokból tartották meg a tizennégy éve már érvénytelen fizetőeszközt.
Az áruházlánc hétfőtől január 30-ig főként nosztalgia-termékek, mint “retro”-samponok, tisztítószerek és kávék vásárlása esetén fogadja el ismét a német márkát, mégpedig ugyanazon az árfolyamon amelyen annak idején euróra lehetett váltani: 1,95 márka akkor 1 eurót ért.