MEDICINA

Túl sokat ülsz szá­mí­tó­gép előtt? Ez a szem­üveg segít!

Hol van­nak már azok az idők, ami­kor az ember a nap­pal együtt kelt, és a tyú­kok­kal fe­küdt le. Amíg a sö­tét­ség-vi­lá­gos­ság sza­bá­lyozta az élet­rit­mu­sun­kat, nem is volt baj. Ma már - hála a tech­ni­ká­nak - éjfél után is nap­pali vi­lá­gos­ság­ban dol­go­zunk, me­rően bá­mulva a szá­mí­tó­gép kék fé­nyébe

A történelem előtti időkben az emberiség a napfénnyel kelt, és napnyugtakor a Nappal együtt hajtotta fejét nyugovóra. Ez az életbeosztás azóta igencsak megváltozott. A mesterséges fény az emberi lény számára még mindig újdonság, nem tudott alkalmazkodni hozzá. A biológiai óránk teljesen megzavarodik, amikor este 11-kor még „nappali világosság” vesz bennünket körül – hála a villanyvilágításnak és a laptop kék fényének

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Mire jó a kékes fény?

Nappal a kékes fény élénkké tesz, elűzi a melankóliát, depressziót. Jobban működik tőle az agyad, rövidül a reakcióidő, könnyebben megy a koncentrálás.

Miért kell blokkolni este a kék fényt?

Este minden mesterséges fény, de főként az adathordozók, a televízió kék-zöld színtartományba eső fényei megzavarják a melatonin termelést. Az okos eszközök elterjedésének "hála" ma már népbetegség az inszomnia, azaz az alvászavar.

Alkonyat után, de legkésőbb lefekvés előtt egy órával tegyél fel egy narancs- vagy borostyán színű bevonatú védőszemüveget. Mire ágyba kerülsz, sokkal könnyebben, gyorsabban alszol el.

Ha a televízió vagy más készülék bekapcsolva marad, akkor alvás közben is érdemes magadon tartani a spéci szemüveget. Miért? Mert a becsukott szemeden keresztül is észleli agyad a kék fényt, és ugyanúgy meggátolja az elalvást.

A kékes fényt elnyelő védőbevonatú szemüveg nagyon drága mulatság. Ha nincs rá pénzed, elég, ha egy munkafelszerelést árusító üzletben szerzel be egy narancssárga szemüveget.

Eközben a címlapon

Ez is remekül beválik. Neked is megér egy próbát.