DIÉTA

Itt a diéta 11 arany­sza­bá­lya: Tartsd be és azon­nal be­in­dul a fo­gyás

Nem titok, hogy az idő mú­lá­sá­val las­sul­hat az anyag­cse­rénk és könnyeb­ben jön­nek fel a plusz­ki­lók. Ám a bűvös 40 fö­lött sem le­he­tet­len fel­pör­getni a fo­gyást. Fi­gyelj erre a 11 pontra és él­vezd a kar­csú­sá­got!
címkék:

Egyél eleget

Ha túl kevés táplálék kerül a szervezetedbe, a tested azonnal lefékezi az anyagcserédet, így koplalni semmiképp sem érdemes. Egyél naponta ötször, így az anyagcseréd sem lassul le, és éhes sem leszel.

Fotó: Pinterest
Ne hagyd ki a reggelit

Ha alaposan megreggelizel, azzal már kora reggel beindíthatod az anyagcserédet – a kutatások szerint, akik kihagyják a reggelit, nagyobb valószínűséggel híznak el. Ha semmi mást nem bírsz enni, akkor legalább egy doboz joghurtot dobj be, vagy készíts egy kevés zabkását tejjel és diófélékkel.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Igyál teát vagy kávét

A koffein stimulálja a központi idegrendszert, így egy csésze kávé akár 5-8 százalékkal is gyorsabbra állíthatja az anyagcserét – legalábbis ezt állítja egy japán tanulmány. A zöld tea esetében a katekin nevű antioxidáns is segít a gyorsításban.

Fotó: Pinterest
Vesd be a rostokat

A kutatók szerint a rostokban gazdag étrend akár 30 százalékkal is felgyorsíthatja az anyagcserét. Az ajánlott adag napi 25 gramm, ami körülbelül három adag zöldségnek és ugyanennyi gyümölcsnek felel meg.

Igyál sokat

Német kutatók szerint napi körülbelül másfél liter hideg víz akár 50 százalékkal is felgyorsíthatja az alapanyagcserét, ez pedig évi 2 kiló fogyást is jelenthet. A szervezet ugyanis energiát fordít arra, hogy a vizet testhőmérsékletűre melegítse.

Egyél biót

Egyes kutatások arra utalnak, hogy akinek a szervezetében több a növényvédőszerekből származó méreganyag, az könnyebben hízik, mivel a zsírsejtekben tárolt mérgek valószínűleg beleavatkoznak a zsírégető folyamatokba. A megoldás? Minél több bioétel, amelyben nincs növényvédőszer-maradvány.

Eközben a címlapon

Mindig fogyassz elég fehérjét

Ahhoz, hogy a szervezet fenn tudja tartani, vagy tovább tudja építeni az izomszövetet, fehérjére van szükség. Egy adag körülbelül 8 dkg sovány hús, 2 evőkanálnyi csonthéjas vagy 20 dkg joghurt. Ennyit adj hozzá minden étkezéshez, hogy az anyagcseréd akár 35 százalékkal is felgyorsuljon.

Fotó: Pinterest
A vas is hasznos

A vasban gazdag ételek segítik, hogy az oxigén eljusson az izmokig, ezzel elősegítve a zsírégetést. A menopauza időszakáig a nők minden hónapban rengeteg vasat vesztenek, így fontos ezt pótolniuk, hogy ne legyen alacsony az energiaszintjük, és lassú az anyagcseréjük.

Töltsd fel magad D-vitaminnal

A D-vitamin is nagyon fontos az izomtömeg és az ideális testsúly fenntartásában. Épp ezért kora reggel és késő délután sétálj egy kicsit a fényben (a déli órákban azért kerüld a napot!), egyél sok tonhalat, tojást, és akár étrendkiegészítő formájában is szedd a D-vitamint.

Hagyd ki a második koktélt (vagy már az elsőt is)

Aki alkoholt iszik, annak a szervezetében lelassulnak a zsírégető funkciók, ugyanis a szervezet az alkoholt használja energiaforrásként. Két martini akár 73 százalékkal is lassíthatja az anyagcserédet.

Igyál tejet

A sok nőnél előforduló kalciumhiány szintén lassítja az anyagcserét. Elő a joghurttal, a tejjel!

Fotó: Pinterest
Ilyen az anyagcsere-gyorsító diéta

Az optimális anyagcsere-működéshez a legjobb, ha reggel hétkor joghurttal és gyümölccsel kezded a napot, majd 10 órakor megiszod az antioxidánsokban bővelkedő kávét. 12-kor jöhet az ebéd, amelyben feltétlenül legyen egy nagy adag saláta is a rostok kedvéért. Ha lehet, egy-másfél óránként igyál meg egy nagy pohár vizet is. Négykor remek uzsonna lehet egy marék bioszőlő, este hétkor pedig a csirkéből készült vacsora lát el fehérjével. A kettő között iktass be egy edzést is. Este 10 órakor egy pohár tej, és legkésőbb 11-kor irány az ágy!

címkék: