MEDICINA

Te is utá­lod, hogy hasra hízol? Mu­tat­juk, mit lehet tenni!

A vas­tag derék, a puffadt has nem csak előny­te­len, de az egész­ségre is ve­szé­lyes! Ét­ke­zés­beli és lelki okok is áll­hat­nak a de­re­kad köré nőtt ha­tal­mas úszó­gu­mik mö­gött. Tün­tesd el, légy újra csi­nos és egész­sé­ges! Kezdj új éle­tet!
címkék:

A kidudorodó has nem csak látványként előnytelen, de egészségtelen is. Ilyenkor a zsír nem csak a bőr alatt, hanem főként a belső szervek körül, a hasüregben halmozódik fel. Ez megnöveli jó pár súlyos betegség kockázatát (magas vérnyomás, szív- és érrendszeri betegségek, cukorbetegség, magas koleszterinszint).  

Fotó: 123RF
EZEKET OLVASTAD MÁR?

Kialakulásának 3 fő oka van:

  • Hizlaló ételek
  • Hibás étkezési sorrend
  • Lelki okok

HIZLALÓ ÉTELEK

A hasi zsír tulajdonképpen vízből áll. A vizet a sóban lévő nátrium köti meg. Visszaszorított sófogyasztással leapad a hasad.

A legtöbb sót a feldolgozott élelmiszerek tartalmazzák.

Kerüld a zacskós leveseket, chipseket, olajban sült ételeket.

Fehérliszt

A fehérliszt tele van üres szénhidrátokkal. Hiányzik belőle a hasznos tápanyag és a rost. Mivel nem laktat, sokat fogyasztunk belőle, és ez jelentősen leterheli a szervezetet. A belőle nyert jelentős mennyiségű energiát ellenben nem használjuk fel. Ez az, ami lerakódik a hasra.

Fehér kenyér helyett fogyassz teljes kiőrlésű lisztből készült gabonaféléket, a fehérliszt alapanyagú tészták helyett teljes kiőrlésűeket.

Főzelék

A főzeléket fehérliszttel rántják be, az ízesítéséhez rengeteg sót használnak fel. Inkább nyers, párolt vagy grillezett zöldséget egyél. Ízesítéshez só helyett zöld fűszereket használj.

Eközben a címlapon

Öntetek, szószok

Rejtett cukor- vagy sótartalmuk miatt főleg hasi hízáshoz vezetnek. A salátákat friss fűszernövényekkel, olívaolajjal, citrommal ízesítsd.

Olajban sült ételek

Fotó: 123RF

Az olajat nehéz lebontani. Megterheli a szervezetet, lelassítja az emésztés folyamatát. Menthetetlenül vastagodik a derekad tőle.

Cukros üdítők

Már heti egy-két doboz cukros üdítő, kóla is hasi hízáshoz vezet, mert megzavarja az anyagcserét.

Alkohol

Sörhas, puffadt belek a következménye a túlzott alkoholfogyasztásnak.

HIBÁS ÉTKEZÉSI SORREND

Fordítsd meg a teljesen hibás „leves - hús valamilyen körettel - gyümölcs vagy édesség” sorrendet.

Gyümölcsöt ne étkezés után, desszertként fogyassz! A benne lévő cukor a többi étellel együtt megerjed, puffadást okozva. A gyümölcsöt magában, cukrozás nélkül, étkezés előtt legkésőbb fél órával edd. A gyümölcs a leggyorsabban megemészthető élelmünk, 20 perc alatt dolgozza fel a szervezet. Ha étkezés után eszed, a feldolgozására csak a többi étel után kerül sor. Várakozásával lelassítja az emésztés folyamatát.

Ennek rossz anyagcsere a következménye, és ez a hasi hízás egyik fő okozója.

Ha kipróbálod, meglátod, nem álmosodsz el annyira ebéd után.

LELKI OKOK

Feldolgozatlan lelki traumák, stressz is állhat a hasra hízás mögött. Otthoni torna vagy edzőterembe járás, fél óra kocogás vagy futás, esetleg úszás rendbe teszi a lelkedet is.A mozgás boldogsághormonnal tölt el. A fizikai jó érzés talaján képes vagy tisztábban látni a problémákat, elengedni, ami nem építő jellegű.

Túl kevés vagy túl sok alvás

A pihentető, megfelelő mennyiségű alvás is fogyaszt!

Genetikai vagy feltáratlan egészségügyi problémák

Új év, új kezdet. Ha mégsem tapasztalsz eredményt, lehetséges, hogy egészségügyi problémák okozzák a jellegzetes úszóövet a derekad körül. Konzultálj az orvosoddal.

címkék: