DIÉTA

Só­vá­rogsz az édes­sé­gek után? Hi­he­tet­len, de ez az egy­szerű trükk segít

A cu­kor­füg­gő­ség ke­mény dolog, kü­lö­nö­sen akkor, ha dél­után 3-kor beüt az ener­gia­vál­ság, és min­dent meg­ten­nél egy sze­let sü­ti­ért. Egy auszt­rál di­e­te­ti­kus­tól azon­ban szu­per trük­kö­ket hal­lot­tunk.

Jessica Sepel ausztrál dietetikus maga is megtapasztalta a délutáni cukoréhséget. Épp ezért több trükköt is kitalált a szervezete becsapására, és a cukorfüggőség legyőzésére. Szerinte elsősorban a szokásokon kell változtatni: a legtöbben ugyanis egyszerűen megszoktuk, hogy valamilyen édességet eszünk ebéd után, vagy akkor, amikor elfogy az energiánk.

Fotó: Pinterest

Persze nem csak a szokások lehetnek vétkesek a cukorfüggőségben: az ingadozó vércukorszint, a stressz, az érzelmi evés és bizonyos tápanyagok hiánya is cukoréhséget okozhat. Ám van néhány trükk, amivel kivédhetjük ezek hatását.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az egyik az almaecet: Jessica egy-két evőkanállal tesz egy nagy palack vízbe belőle, és egész nap ezt iszogatja. De a citromlé is hasznos: teheted az ivóvízbe, de a salátádra is csepegtetheted.

Fotó: Pinterest

A gyümölcs remek édességpótló, délután viszont jobb kerülni, mivel természetes cukortartalma kiválthatja a cukoréhséget. Az étkezéseid viszont mindig tartalmazzanak fehérjét és egészséges zsírsavakat, mivel ezek stabilizálják a vércukorszintet. A rostok is nagyon fontosak – a legjobb, ha ezeket zöld leveles zöldségek, teljes kiőrlésű gabonák és olyan keményítőtartalmú zöldségek formájában fogyasztod, amilyen a sütőtök és az édesburgonya. Ezek az ételek garantálják, hogy étkezés után ne éhezz meg gyorsan.

Fotó: Pinterest

Délután 4-5 óra körül iktass be egy kisétkezést, amely szintén gazdag fehérjében. Egy pohár görög joghurt diófélékkel és fahéjjal, vagy egy kis hummusz zöldségekkel nagyon jó választás. A magnézium is segít megelőzni a cukoréhséget, este, lefekvés előtt vegyél be belőle 500 mg-t. A stressz csökkentésének módszereit is érdemes elsajátítanod: minden nap legyen 20-30 perced a lazításra, amikor kikapcsolod a kütyüket, és sétálsz, vagy olvasol helyette.