TESTFACTOR

Őrü­let, de a mell­tartó a hibás: 5-ből 1 nőt érint ez a prob­léma

Te is ne­he­zen ta­lálsz ké­nyel­mes sport­mell­tar­tót? Sok nő in­kább ki­hagyja az edzést, csak azért, mert nor­má­lis ci­cifix híján nem érzi jól magát a gya­kor­la­tok köz­ben. Pedig ha jól vá­lasz­tod ki ezt a fon­tos ru­ha­da­ra­bot, a le­hető leg­job­bat hoz­ha­tod ki a sport­ból, no és ma­gad­ból.

Felmérések szerint minden ötödik nő lemond a sportról, csak azért, mert képtelen jól tartó, mégis kényelmes sportmelltartót találni. Az pedig nem csak kellemetlen, ha egy kemény edzés során - például futás közben - nemcsak fel-le, hanem oldalirányban is mozog: a mellet tartó szalagok megnyúlhatnak, így a mell megereszkedik.

De vajon hogyan lehet kiválasztani a legjobb sportmelltartót?

Először is gondold át, milyen sporthoz szeretnéd felvenni. A jógához, stretchinghez, pilateshez elég a közepes tartás, a futáshoz, a step aerobichoz viszont erősen tartó darabokra van szükség. Azok a fazonok, amelyek inkább leszorítják a mellet, a kisebb mellméretű hölgyeknek valók. A kosaras fazonú sportmelltartók a nagyobb melleket is képesek megfelelően tartani.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

A „racerback” hátsó rész szorosabban tapad a testhez, így még jobb tartást eredményez. A széles vállpántok viszont jobban osztják el a nagyobb mellek súlyát. A hátsó kapcsos fazonok állíthatóak. Így szükség esetén szorosabbra állíthatod a mell alatti pántot, ami a melltartó tartásának 70 százalékát adja. Ez különösen azért fontos, mert a nők legtöbbje itt rontja el a választást: kis kosarú, ám túl nagy pántű melltartót vesz.

Mi az, amit mindenképpen nézz meg a melltartón?

A vállpántot: fogd a kezedbe a vállpántot, és húzd lefelé a melltartó kosarát. Minél kevésbé nyúlik a vállpánt, annál erősebben tart.

Húzd meg a kosár alját és tetejét is: minél kevesebbet enged a kosár, annál jobban tart a melltartó. Ha felpróbálod a melltartót, a kosárnak az egész melledet fednie kell, ne lógjon vagy buggyanjon ki sehol a melled. Ha ez nincs így, válassz nagyobb kosárméretet.

Csúsztasd be az ujjadat a melleid közötti részen a melltartó alá. Nem szabad nagyon elhúzhatónak lennie. Ezután, emeld fel a karod. Ha a melltartó mell alatti pántja felcsúszik a hátadon, akkor túl nagy. Ilyenkor egy mérettel kisebbet kell választanod.

Eközben a címlapon

Ha pedig megvan az ideális darab, hideg vízben, kímélő mosószerrel mosd, ne használj hozzá öblítőt, vagy folteltávolítót. Fektetve szárítsd, a szárítógépet pedig felejtsd el. Ha pedig látod, hogy a melltartód kikopott, vagy a vállpántja lazább lett, vegyél egy újat. Rendszeres hordás mellett a melltartó élettartama 9-15 hónap.

A Reebok egyébként nemrég dobott piacra egy olyan sportmelltartót, amely a NASA által kidolgozott csúcstechnológiát felhasználva épp olyankor tart, amikor kell – amikor pedig nem, akkor szinte nem is érzed. A technológia kulcsa egy zselé, amellyel a melltartó anyagát kezelték. Ha erősebbre veszed a tempót, a zselé is összesűrűsödik, így a melltartó erősebben tart. Ha pedig lazítasz, a melltartód is ezt teszi.