DIÉTA

Pró­báld ki a szi­vár­vány-di­é­tát, és ol­vadni fog­nak le­felé a kilók!

Hal­lot­tál már a szi­vár­vány-di­é­tá­ról? Meg­mu­tat­juk, mi­lyen éte­le­kért nyúlj, ha olyan ét­ren­det sze­ret­nél, amely nem­csak fo­gyaszt, hanem egy­szerre gyó­gyít is.

Az úgynevezett szivárvány-diétát Dr. Deanna Minich amerikai dietetikus alkotta meg. Létrehozója szerint ez a diéta egyszerű módon ad lehetőséget a változatos és vitamindús táplálkozásra, és a fogyás mellett gyógyít, energiával, és nyugalommal tölt el.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

Az étrend alapelve, hogy minél több ragyogó színű zöldséget és gyümölcsöt egyél. Az, hogy pontosan milyeneket, az aktuális egészségi állapotodtól függ. A szivárvány egyes színeinek egy-egy szervrendszerünk felel meg. A gyomor, az epehólyag, a hasnyálmirigy, a máj és a vékonybél együtt a „tűz rendszere”? Amelyeket sárga ételekkel, például banánnal, citrommal, gyömbérrel és ananásszal lehet a legjobban táplálni. Az „igazság rendszere”, amelynek más szervek mellett a mellékvese is tagja a piros ételektől lendül formába, például a grapefruittól, a céklától, a cseresznyétől, a paradicsomtól és a dinnyétől.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az már önmagában is remek, ha minél több színt veszel fel az étrendedbe. Ám bizonyos problémáid akár javulhatnak is ezzel az étrenddel – Dr. Minich könyvében van egy kérdőív, amelyet kitöltve rájöhetsz, melyik színre van fokozottan szükségünk. Persze ez a felosztás nem feltétlenül nyugszik szigorú, tudományos alapokon és bizonyítékokon, ám az tény, hogy a sok zöldség és gyümölcs fogyasztása mindenképp jót tesz, a minél több szín pedig a minél nagyobb változatossághoz segít hozzá. Ezek mellé pedig beiktathatod az olyan nem meghatározott színű ételeket is, mint a hús.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

Reggelire például ehetsz egy kis zöld avokádót, sárga banánt, és egy joghurtos áfonyaturmixot a kék, illetve a lila szín jegyében, megkoronázva pár piros gránátalma-maggal.

Az ebéded lehet egy narancs- és piros színt képviselő sárgarépa- vagy paradicsomleves piros chilipaprikával, a sárga képviseletében pedig megehetsz egy sült édesburgonyát. A zöld jegyében készíts vegyes zöldsalátát tökmaggal, uborkával, és olajbogyóval.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

Az uzsonna lehet egy kis párolt karfiol, hummusszal, és hogy a fehér mellett a zöld is megjelenjen, tálalhatsz hozzá pár uborkahasábot is.

Eközben a címlapon

A vacsoránál tegyél a tányérra lilahagymából, fehér fokhagymából, zöld brokkoliból, vörös- és fehérkáposztából, fehér babból, és vörösbabból készített wokos, ázsiai ételt, és adj mellé zöld vegyes salátát uborkával, sárga paprikával, narancsszínű sárgarépával, piros paradicsommal. Desszertként pedig tálalhatsz egy lila áfonyasörbetet.