MEDICINA

Po­fon­egy­szerű trükk, ami­től egy perc alatt el­al­szol

Túl vagy a lan­gyos tejen, a le­ven­du­lás für­dőn és meg­szá­mol­tad a tel­jes bir­ka­nyá­jat, de még min­dig for­go­lódsz? Pró­báld ki ezt a mód­szert és 60 má­sod­perc múlva aludni fogsz!

Egy egyszerű, de nagyszerű légzéstechnikáról van szó, ami ellazítja a tested és az idegrendszeredet. A4-7-8 nevű légzéstechnikátdr. Andrew Weil fejlesztette ki az egyik jóga-légzésből. Nem kell speciális technikára gondolni: nem kell hozzá felkészültség és az idődet sem rabolja.

forrás: Pinterest
forrás: Pinterest

Hogyan végezd?

1.    Mielőtt belefognál, rakd a nyelved hegyét a fogaidhoz, kicsivel a szájpadlásod alatt és tartsd is ott a gyakorlat végéig.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

2.    Fújd ki hangosan az összes levegőt a tüdődből a szádon keresztül.

3.    Csukd be a szád és csendben, az orrodon keresztül vegyél egy mély levegőt, annyi ideig, ameddig elszámolsz magadban négyig.

4.    Ez után hét számoláson keresztül tartsd vissza a levegőt.

5.    A szádon át, hangosan fújd ki a levegőt nyolc másodpercen át.

Eközben a címlapon

6.    Ismételd meg az egész folyamatot háromszor.

Hogyan hat?

forrás: Pinterest
forrás: Pinterest

-    A több oxigén segít lecsillapítani a paraszimpatikus idegrendszert, így közelebb kerülsz a nyugalmi állapothoz. -    Segít kiegyensúlyozni az idegrendszert, ami a stressz miatt túlstimulált lehet. -    A tested és a légzésed közötti kapcsolatra irányítja a figyelmed, így elvonja a gondolataidat a mindennapi gondokról, amelyek nem hagynak elaludni.

forrás: Good Housekeeping