DIÉTA

Óri­ási tév­hit: ezek az éte­lek nem is hiz­lal­nak!

Gyor­san sze­ret­nél fogyni, és máris tö­röl­tél pár ételt az ét­lap­ról? Lehet, hogy rosszul tet­ted! Hidd el, ezek a fi­nom­sá­gok egy­ál­ta­lán nem hiz­lal­nak, sőt, se­gít­he­tik a fo­gyást!
címkék:

Szénhidrátok

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A szénhidrátok manapság a diéta fekete bárányai. Sokat enni valóban nem tanácsos belőlük, és a finomított, gyorsan felszívódó változatukat mindenképp érdemes kerülni, bizonyos fajtáira szüksége van a szervezetednek. Egyetlen szem héjában sült krumpliban például több kálium van, mint kér banánban, de a rostoknak is kiváló forrása: ezektől pedig tovább érzed jóllakottnak magad. A teljes kiőrlésű tészta és a barna rizs is kiváló rostforrás, ráadásul, mivel emelik a szervezet szerotoninszintjét, a hangulatodat is javítják.

Csak az adagokkal légy óvatos!

Gyümölcs

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Tartasz a gyümölcs cukortartalmától, ezért keveset eszel belőle? Egy almában vagy egy narancsban körülbelül 15 gramm cukor van, nagyjából annyi, mint egy pohár tejben. Persze az adagokkal itt sem árt óvatosan bánni, és az sem mindegy, milyen gyümölcsöt választasz. Egy csésze bogyós gyümölcsben például annyi kalória van, mint pár szem aszalt finomságban, de magas víztartalma miatt a görögdinnyeis remek nasi.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Sajt

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Ne félj a zsírtartalmától, mert tele van izomépítő fehérjével. Pár falat egy alma kíséretében sokáig egyenletesen tartja a vércukorszintedet.

Görög joghurt

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Fotó: 123RF

Bár zsírosabb a sima joghurtnál, olyan gazdag fehérjében, hogy ez simán ellensúlyozza a zsír- és cukortartalom ártalmait. Ráadásul a joghurt a bélflórádat is egyensúlyba hozza. Maradj a natúr változatnál, amelyben nincs hozzáadott cukor, csak a természetes cukortartalmával kell számolnod.

Ha ízesíteni szeretnéd, tegyél bele pár szelet gyümölcsöt.

Diófélék

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Sokan azért kerülik őket, mert valóban magas a kalóriatartalmuk, és könnyű belőlük néhány maréknyit pillanatok alatt eltüntetni. Ám ők elfelejtik, milyen jó hatásúak voltaképpen ezek a rágcsálnivalók: egyenletesen tartják a vércukorszintedet, és sokáig nem leszel újra éhes, ha elrágcsálod őket. A reggeli gabonapehelyhez adva a mandula például lassítja a szénhidrátok felszívódását, délután pedig 10-20 szem hosszú időre elűzi az éhséget.

Avokádó

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

A zsírtartalma miatt ebből sem érdemes vödörszámra fogyasztani, de napi fél-egy avokádó segíthet leadni a felesleget. Egy kis avokádókrém némi zöldséggel hosszú időre elveszi az étvágyad, és egészséges, egyszeresen telítetlen zsírsavakkal is ellátja a szervezetedet.

Eközben a címlapon
címkék: