MEDICINA

Öreg­szel és ke­ve­sebb a hajad? Itt a meg­ol­dás!

Idő­sebb kor­ban nem csak az őszü­lés, hanem a haj­hul­lás, haj­rit­ku­lás is ko­moly meg­pró­bál­ta­tás egy nőnek, de nem kell el­ke­se­redni. Van meg­ol­dás! Az élet­mó­dunk­kal nagy­mér­ték­ben hoz­zá­já­rul­ha­tunk az öre­ge­dési fo­lya­ma­tok las­su­lá­sá­hoz.
  • Szerző: ripost

A haj minőségét és egészségét nagyban befolyásolja a z egészséges táplálkozás. Változatos étrenddelés a hiányzó vitaminok pótlásával megelőzheted a hajhullást. Ehhez elegendő fehérjét, vasat, cinket és B-vitamint kell fogyasztanod. Mutatjuk hogyan:

Fotó: Pinterest
EZEKET OLVASTAD MÁR?

1. Egyél vasban gazdag ételeket

A máj vasban gazdag táplálék. Ha gyakorta kerül a tányérodra, nem csak a hajadés a bőröd lesz szebb, hanem sokkal energikusabb leszel. A tojás is sokat segít ebben, ugyanis magnéziumot, szelént, A-vitamint, vasat, cinket, ként tartalmaz.

2. Rágcsálj rendszeresen szotyit

A napraforgómag az összes B-vitamint tartalmazza magas koncentrációban, ezért hajhullás esetén egyél belőle rendszeresen egy keveset.

3. Segít a lencse és a dió

A lencse amellett, hogy rengeteg vasat  és cinket tartalmaz a haj növekedését is serkenti. De a rendszeres diófogyasztás is segít abban, hogy lelassuljon a hajhullás és az őszülés.

4. Tarts tisztítókúrát!

Eközben a címlapon
Fotó: 123RF

Forrázd le a csalánt, szűrd le és lassan kortyolgasd. A csalánmagas vastartalmú vesetisztító növény. Ez utóbbi helyes működése pedig a hajon is meglátszik. Érdemes tehát ezt a teát rendszeresen inni, hogy megtisztítsd egy kicsit a szervezetedet.