TREZOR

Olcsóbb a tej, a túró, a tejföl és a sajt. Tudod, hogy miért?

Az összes tej­ter­mék árán végig gyű­rű­zött a tej fel­vá­sár­lási árá­nak 25 szá­za­lé­kos csök­ke­nése. A ter­me­lők tej­vál­ság­ról be­szél­nek, a fo­gyasz­tók örül­nek az ol­csóbb árak­nak. A je­len­ség oka, hogy az ex­port­pi­a­co­kon a ha­zait meg­ha­ladó ár­zu­ha­nás tör­tént, így a ha­tá­ra­in­kon belül pró­bál­ják a gaz­dák el­adni a tejet.
A trikolór mellett az akciós ár vonzza a vásárlók szemét (Fotó: MTI)
A trikolór mellett az akciós ár vonzza a vásárlók szemét (Fotó: MTI)

Az olcsóbb árakkal sikerült a fogyasztók vásárlókedvét meghozni. Amióta megrekedt az export, idehaza 12 százalékkal több tej fogy – adta hírül az agrarszektor.hu egy kutatóintézet adatait.

EZT OLVASTAD MÁR?

A tejár csökkenése egy év alatt végig gyűrűzött a feldolgozott termékek során:

a tehéntúró ára 17 százalékkal, a tejfölé 15 százalékkal, míg a trappista sajt ára 22 százalékkal csökkent

Az árcsökkenés önmagában kedvet csinál a vásárláshoz. A kormány erre egy 420 millió forintos marketingkampánnyal is rásegít.

A fő üzenet: a boltokban részesítsük előnyben a hazai tejet, tejtermékeket, mert ezzel a magyar gazdák fennmaradását segíthetjük.

A vevők többségét elsősorban az alacsonyabb árak vonzzák. A hűtőpultnál a vevők nemigen gondolnak arra, hogy ha a gazdák a szarvasmarha állomány csökkentésére kényszerülnek, akkor a tehénlétszám újbóli növelése csak hosszú évek munkájával lesz lehetséges.

Eközben a címlapon