MELÓ

He­lyet­ted is szét­néz az autód

A ne­he­zen be­lát­ható ke­resz­te­ző­désbe be­te­kintő, il­letve a to­la­tás­nál, ol­dal­irány­ból kö­ze­ledő jár­mű­vekre fi­gyel­mez­tető be­ren­de­zé­sek nagy­ban meg­könnyí­tik az au­tó­sok dol­gát. A Ford új fej­lesz­tése most ezt a két rend­szert öt­vözi.

Az autós optikai rendszer 1 megapixeles kamerái a kocsi orrán, illetve farán helyezkednek el, és 180 fokban figyelik környezetüket. Mivel azonban az emberi szem számára az ilyen félgömb-panorámakép nehezen értelmezhető, aműszerfali monitoron hármas osztásban jelenik meg a kép: torzításmentes képen láthatjuka balról és jobbról érkezőket, valamint középen egyenesen előre, illetve hátra tekinthetünk, a tolatókameráknál megszokott módon.

Az első és hátsó kép akár egyidejűleg is megjeleníthetőa műszerfali 8 colos monitoron; a kép 10 km/óra sebesség felett automatikusan kikapcsol.

A hármas konfiguráció kedvezőbb, mint az eddig elterjedt, kettős osztású képek, ahol csak balra, illetve jobbra tekintett a kamera: a középső nézet elhagyása funkcionálisan indokolt volt, ám aki próbált ilyen rendszerrel manőverezni, tudja, hogy a kép értelmezése a folytonosság hiánya miatt igen nehézkes.

Európában az idén bevezetendő Ford S-MAX és Galaxy buszlimuzinokon debütál az új technológia, amelyet

2020-ra minden szabadidő- és kishaszonjárművén be szeretne vezetni a gyár.