kulcsár edina
A horvát autópályákat kezelõ vállalatok évek óta fizetésképtelenek és a csõdeljárás szélén állnak. Valamit ki kellett találni a helyzet megoldására.
Örülhetnek a hírnek azok az autósok, akik szerint kényelmesebb az Adriáig autózni úgy, hogy nem áll be a sor egy-egy fizető kapunál és nem kell előre kiszámolgatni az aprópénzt.
Persze, hogy ebből mikor lesz valóság, azt ma még nem tudni, de a szándékról maga a közlekedési miniszter beszélt és egy hatástanulmány is készült a váltásról.
A tanulmány szerint a horvát állam közel száz milliárd forintos éves bevétele nem csökkenne, viszont meg lehetne spórolni 800 “kapuőr” költségét. Ezért a tervet a szakszervezet nem támogatja, illetve garanciákat kér arra, hogy az elbocsájtottak ismét munkához juthatnak.
A horvát autópályákat kezelő vállalatok évek óta fizetésképtelenek és a csődeljárás szélén állnak. Az állam kedvezőtlen, rövid távú hiteleket vett fel magas kamattal, és most nem tudja fizetni azokat.
Amíg a politika eldönti, hogy mikor állítja át a matricás rendszerre az autópályákat, íme néhány fontosabb idei autópálya díj:
Az A4-es autópályán Letenye - Zágráb 42 kuna, onnan Isztria felé Rijekáig 70 kuna, déli irányba Splitig 174 kuna. Aki ennél több adatra kíváncsi, kattintson ide.