DIÉTA

Döb­be­ne­tes dolog kell a fo­gyás­hoz: A moz­gás és a jó kaja nem elég

A fo­gyás re­ceptje sokak sze­rint a rend­sze­res moz­gás és az egész­sé­ges ét­rend. Ez igaz is, ám van egy na­gyon fon­tos té­nyező, amely­ről a leg­töb­ben meg­fe­led­kez­nek. Pedig ez a tar­tós fo­gyás igazi titka.
címkék:

Egy ausztrál kutatás igazolta, hogy nem minden az étrend és a sport: a tartós fogyás kulcsa az új szokások kialakítása. Ezek az apró változások segítenek végül hozzá a tartós életmódváltáshoz, amely hosszú távon is egészséges testsúlyt garantál. Az ausztrál tudósok 75 túlsúlyos vagy elhízott ember esetében figyelték, hogyan hatnak a viselkedés megváltoztatásának különböző módszerei. A csoport egyik fele a régi rossz szokásokról való leszokásra koncentrált, a másik az új szokások kialakítására, a harmadik pedig kontrollcsoportként funkcionált.

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

A leszokásra koncentráló csoportnak minden nap küldtek egy sms-t, amely valami olyan feladatot adott nekik, amellyel megszakította a napi rutinjukat: például megkérte őket, hogy menjenek egy másik úton munkába, vagy segítsenek egy helyi jótékonysági szervezetnek.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az új szokások kialakítására koncentráló csoportot arra kérték, hogy építsen be a napi rutinjába tíz egyszerű, egészséges szokást, amilyen például az előre tervezés, vagy önmaguk figyelése. A 12 hetes próbaidőszak végére mindkét csoport tagjai átlagosan 3,1 kilót fogytak, 12 hónap után pedig még 2,1 kilót.

Működik-e a 21 napos szabály?

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

Azt mondják, egy új szokás kialakításához 21 napra van szükség. A szakértők szerint ez azonban nem mindig igaz. Attól függően, hogy milyen szokást szeretnénk megváltoztatni, 18-254 napba telhet, amíg tartósan beépül az életünkbe. Érdemes alaposan átgondolni a személyes felelősségünket: ha úgy fogalmazunk, hogy „nem akarunk” valamit megcsinálni, ahelyett, hogy „nem tudunk”, máris jóval több esélyünk van betartani az új szokásokat. A legjobb, pedig, ha tudatosan kimondjuk: "akarom", és ehhez tartjuk is magunkat. Kutatások igazolják, hogy ez az egyszerű mentális trükk máris segít abban, hogy tudatosabban éljük az életünket, és az asztalnál is jobb döntéseket hozzunk.

A hirtelen, drasztikus életmódváltáshoz képest a szokások fokozatos átalakítása kellemes, kímélő megoldás, mégis ez kecsegtet a legtartósabb eredményekkel.

10 szokás, amit érdemes felvenned

Fotó: Pixabay
Fotó: Pixabay

1. Étkezz rendszeresen!

Eközben a címlapon

2. Fogyassz egészséges zsiradékokat!

3. Sétálj minél többet!

4. Ha elmész otthonról, vigyél magaddal egészséges rágcsálnivalót!

5. Mindig olvasd végig az élelmiszercímkéket!

6. Óvatosan az adagokkal!

7. Ne ülj sokat egyhuzamban!

8. Gondold át, mit iszol!

9. Amikor eszel, figyelj az ételre!

10. Törekedj a napi öt adag zöldség elfogyasztására!

címkék: